فولکس واگن توآرگ هیچ گاه اس یووی اسپرتی نبوده است و وارد قلمروی نسخه های پرفورمنس رقبا مثل ب ام و X۵ M، مرسدس GLE۶۳ AMG و پورشه کاین توربو نشده است اما ABT قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. بدین منظور این تیونر آلمانی سراغ قوی ترین نسخهٔ کارخانه ای توآرگ یعنی مدل V۸ TDI رفته که در حالت استاندارد ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
ABT با بهینه سازی نرم افزارها، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور به این اعداد اضافه کرده و خروجی موتور ۴ لیتری دیزلی توآرگ را به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. هرچند این قدرت هنوز هم به اندازهٔ اسب های بخار زیر کاپوت لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و آئودی RS Q۸ نیست اما از لحاظ گشتاور کاملاً آن ها را مغلوب می کند؛ اما علاوه بر این، ABT قطعات دیگری را هم برای توآرگ ارائه کرده است که شامل رینگ های تا ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کاهش ۳۸ میلی متری ارتفاع در جلو و ۳۰ میلی متری در عقب می شود.
کابین توآرگ نیز طبق سلیقهٔ هر خریدار قابل تیونینگ است و بنابراین ABT احتمالاً برای هر درخواستی یک راه حل دارد. از روکش آلکانترا در داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دری ها گرفته تا دوخت متضاد و تریم فیبر کربنی، همه چیز در لیست سفارش این تیونر وجود دارد. همچنین برای اینکه راننده فراموش نکند پشت چه خودرویی نشسته است، لوگوی ABT در قسمت های مختلفی کار شده است.