تاکنون نسل جدید شورلت های تاهو و سابربن و همین طور کادیلاک اسکالید را دیده ایم و حالا این فرصت را داریم که نسخهٔ جی ام سی از نسل جدید اس یووی های فول سایز جنرال موتورز را هم ببینیم چراکه یک پروتوتایپ از جی ام سی یوکان مدل ۲۰۲۱ رؤیت شده است. هرچند این خودرو به طور کامل با پوشش های استتاری پوشیده شده است اما قسمت های مهم آن مثل چراغ ها، سپرها و جلوپنجره تا حدودی مشخص است و نشان می دهد که چگونه جی ام سی ظاهر اس یووی فول سایز خود را از تاهو و سابربن جدید متمایز کرده است.
به نظر می رسد این پروتوتایپ، نسخهٔ کوتاه یوکان باشد که معادل شورلت تاهو محسوب می شود درحالی که یوکان XL با فاصلهٔ محوری کشیده، پسرعموی شورلت سابربن خواهد بود. نمای جلویی یوکان جدید با چراغ های مربعی و جلوپنجره بزرگ و برجسته، شباهت زیادی با پیکاپ سی یرا دارد؛ اما تمایز عمدهٔ اس یووی فول سایز جی ام سی با تاهو فقط در قسمت جلویی است زیرا طراحی قسمت عقب یوکان کاملاً با اس یووی های شورلت یکسان بوده و از آن ها قابل تشخیص نیست.
علاوه بر این، زیر پوست یوکان جدید هم کاملاً با تاهو و سابربن یکسان است زیرا این خودرو روی همان پلت فرم جدید اس یووی های شورلت ساخته شده است که ویژگی مهم آن سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی عقب است. با توجه به رشد اندازهٔ این اس یووی ها، فضای صندلی های عقب و همین طور فضای بار در نسل آیندهٔ یوکان به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می رود زیر کاپوت این ماشین همان موتورهای قبلی شامل نمونهٔ ۵.۳ لیتری V۸ پایه و ۶.۲ لیتری V۸ در نسخهٔ دنالی قرار گیرد اما موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی جدید هم به این لیست اضافه خواهد شد.
به احتمال زیاد جی ام سی ویژگی های منحصربه فردی را در یوکان و یوکان XL جدید ارائه خواهد کرد تا فاصلهٔ آن ها با شورلت ها بیشتر شود؛ اما بزرگ ترین تفاوت این خودروها در قیمت خواهد بود زیرا طبیعتاً یوکان ها از همتای شورلتی خود گران تر هستند که این اختلاف قیمت در پرچم دار این خانواده یعنی نسخهٔ دنالی که کاملاً مجهز بوده و از مقادیر فراوانی کروم برخوردار است، به اوج خود خواهد رسید. نسخهٔ آفرود AT۴ هم بخشی از خانوادهٔ یوکان جدید خواهد بود و تقریباً برابر با نسخهٔ Z۷۱ شورلت است. انتظار می رود نسل جدید جی ام سی یوکان اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی گردد.