شورلت به تازگی نسل جدید اس یووی های فول سایز تاهو و سابربن خود را رونمایی کرده است که این یعنی به زودی نسل جدید برادران لوکس تر این خودروها یعنی جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید هم معرفی خواهند شد؛ اما برای داشتن ایده ای از طراحی نسل پنجم اسکالید نیازی نیست تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کنیم زیرا هم اکنون تصاویری از این اس یووی لوکس افشا شده است که یک دستگاه از آن را در کارخانه نشان می دهد. با توجه به این تصاویر، نسل جدید اسکالید طبق زبان طراحی جدید کادیلاک شکل گرفته که در آن مثل کراس اوور XT۶، چراغ های جلوی کاملاً افقی جایگزین نمونه های عمودی قبلی شده اند. البته در اینجا برخلاف XT۶، جلوپنجره بسیار بزرگ تر است.
در نمای جانبی اما غیر از تریم کرومی در قسمت پایینی درها و ستون ها و همین طور ویژگی جزئی دیگر، پروفیل اسکالید تقریباً به طور کامل با نسل جدید تاهو یکسان است. بااین حال خط شانهٔ خودرو کمی پایین تر از نسل کنونی به نظر می رسد. درمجموع هرچند نسل جدید اسکالید در تمام قسمت ها مدرن تر از گذشته به نظر می رسد اما ممکن است طراحی آن دوقطبی باشد یعنی برخی آن را بپسندند و برخی نسل قبلی را زیباتر بدانند.
اما یکی از اصلی ترین دلایلی که خریداران بجای تاهو یا یوکان سراغ اسکالید می روند کابین لوکس تر و مجلل آن است و کادیلاک این ویژگی را در نسل جدید اس یووی بزرگ خود تقویت کرده است. تصاویری که از داخل اسکالید مدل ۲۰۲۱ منتشر شده اند در بالای داشبورد خودرو دو صفحه نمایش شیک و سطح بالا را تقریباً به سبک مرسدس بنز نشان می دهند. علاوه بر این، در اینجا یک کنسول بلند هم به چشم می خورد که به سمت پایین شیب دارد و کابین را بیشتر راننده محور کرده است. یکی از جالب توجه ترین ویژگی های داخلی اسکالید جدید اما کنار گذاشتن دسته دندهٔ سنتی روی ستون فرمان و جایگزینی آن با نمونهٔ مدرن و متداول روی کنسول مرکزی است. مطمئناً این کار به خاطر نمایشگرها صورت گرفته است زیرا این دستهٔ بزرگ جلوی دید به بخشی از این نمایشگرها را می گرفت.
زیر پوست اسکالید جدید پلت فرم تراک T۱ جنرال موتورز قرار دارد که در دوقلوهای تاهو و سابربن و همین طور نسل آیندهٔ یوکان هم مورداستفاده قرار گرفته است. این یعنی مثل نسل جدید اس یووی های شورلت، در اسکالید هم شاهد تعلیق عقب مستقل چند اتصالی و همین طور سیستم تعلیق بادی تطبیقی خواهیم بود که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را به دلایل مختلف مثل سهولت در ورود و خروج سرنشینان و یا حرکت در مسیرهای آفرود فراهم می کند. همچنین با توجه به رشد اندازهٔ نسل جدید تاهو، انتظار می رود اسکالید جدید هم در طول و هم در فاصلهٔ محوری بزرگ تر از نسل کنونی باشد.
در بخش پیشرانه ها نیز با توجه به اینکه تاهو و سابربن جدید با همان پیشرانه های قبلی و بدون افزایش قدرت ارائه شده اند، انتظار می رود زیر کاپوت اسکالید مدل ۲۰۲۱ هم همان موتور ۶.۲ لیتری V۸ کنونی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار گیرد. انتقال نیروی این موتور نیز توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید جنرال موتورز صورت می گیرد که از سال ۲۰۱۸ در نسل کنونی جایگزین گیربکس ۸ سرعتهٔ قبلی شد؛ اما علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ عملکرد بالای نسل جدید اسکالید هم مطرح شده است. گفته می شود این مدل که اسکالید V نام خواهد داشت، به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری کامارو ZL۱ و کوروت Z۰۶ مجهز خواهد بود. همچنین با توجه به پلت فرم جدید، می توانیم انتظار ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی اسکالید را هم داشته باشیم. پیش بینی می شود نسل جدید اس یووی پرچم دار کادیلاک سال آینده راهی نمایندگی های فروش شود.