دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

  1. پنجشنبه ۲۱ آذر ۹۸ ساعت ۱۰:۰۲ (۴ سال،۴ ماه قبل)
دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…
به گزارش فرانگر

تاکاهیرو هاچیگو مدیر اجرایی هوندا گفته که پس از فراخوان های هزینه بر و مشکلات کیفیتی، این خودروساز ژاپنی تغییرات اساسی در تجارت خود به وجود خواهد آورد.

رئیس این شرکت اعلام کرده باید تعداد خودروها، مدل ها و آپشن های سبد محصولات خود را کاهش دهد.

بنا به گفته منابع مطلع داخل کمپانی، مشکلات کیفیتی موجود باعث شده اند حاشیه سود عملیاتی این خودروساز در چند سال گذشته بین ۲ تا ۳ درصد کاهش یابد و بنابراین ژاپنی ها قدرت مانور کمتری در این عصر حیاتی و حساس صنعت خودرو داشته باشند.

حاشیه سود کم این خودروساز در تضاد واضح با بخش موتورسیکلت آن است زیرا این بخش از حاشیه سود ۱۳.۹ درصدی لذت برده و هاچیگو هم به شدت به دنبال ایجاد همین وضعیت در بخش خودروسازی است.

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

یکی از سخنگویان هوندا در پاسخ به برنامه های احیای این برند گفته است:

هوندا معتقد است تقویت تجارت خودرویی و اصلاح وضعیت کنونی برای ارائه نسل بعدی تکنولوژی های حمل ونقل مهم ترین وظیفه مدیریتی ماست. این یک اولویت است.

یکی از منابع هوندا که علاقه ای به افشای نامش نداشته گفته است:

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

تصمیم که امروز می گیریم سرنوشت نهایی ما را تعیین خواهد کرد. اینکه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بازیگری مستقل در صنعت خودرو خواهیم بود یا خیر.

ریشه ی مشکلات هوندا به پیچیدگی دیوانه وار سبد محصولاتش و فرایندهای مهندسی آن مربوط می شود. این را یکی از مهندسان ارشد هوندا گفته است:

هوندا محصولات منطقه ای زیادی تولید می کند و به همه این ها باید سطح وسیعی از تریم ها، آپشن ها و نسخه های گوناگون را اضافه کرد. همه ی این ها سود را از بین می برند.

هاچیگو و مدیرانش به تأمین کنندگان گفته اند که از قطعات مشترک بیشتر از پیشرانه و گیربکس گرفته تا دستگیره درب، آینه وسط و دکمه ها و… استفاده کنند.

محصولات منطقه ای هوندا هم اکنون ۴۰ درصد فروش این خودروساز را تشکیل می دهند. از جمله این خودروها می توان سدان کرایدر در چین، برایو و موبیلیو در جنوب آسیا، WR-V در آمریکای لاتین و چین، شاسی بلند پایلوت در آمریکا و خودروهای Kei سری N در ژاپن اشاره کرد.

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…


محصولات جهانی هوندا همچون سیویک، HR-V و CR-V باقی فروش این خودروساز را تشکیل می دهند اما خب ظاهراً این خودروها نیز نسخه ها و تریم های فراوانی دارند.



همرسانی نوشتار: