فولکس واگن در مراسم رسانه ای ویژه ای که امروز در میشیگان برگزار شد به برخی از محصولات آتی خود برای بازار آمریکا اشاره کرد. همان گونه که احتمالاً حدس می زنید آینده به شاسی بلندها تعلق دارد. البته همه چیز در قبضه این قدبلندان خوش ترکیب نبوده و فولکس واگن به وضوح اعلام کرده سدان های این برند همچنان نفس خواهند کشید. البته خبر مهم اینکه ژرمن ها دو شاسی بلند کامپکت جدید را برای بازار آمریکای شمالی در نظر خواهند گرفت که یکی از آن ها اولین محصول تمام الکتریکی با پلتفرم جدید MEB می باشد.
فولکس واگن از اشاره به جزئیات این خودروهای جدید خودداری کرده و تنها برخی اطلاعات پایه از آن ها را منتشر کرده است. شاسی بلند الکتریکی این برند اول از همه معرفی خواهد شد و در سال ۲۰۲۰ آن را خواهیم دید. ژرمن ها نام این خودرو را اعلام نکرده اند اما احتمالاً منظور شرکت همان ID.۴ الکتریکی است. این خودرو بر پایه ID.Crozz کانسپت شکل گرفته و در تأسیسات چاتانوگای تنسی ساخته خواهد شد. وجود دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک قدرت فراتر از ۳۰۰ اسبی را به ارمغان خواهد آورد.
دومین شاسی بلند فولکس فعلاً در سایه قرار دارد. این خودرو در جایگاهی پایین تر از تیگوان قرار خواهد گرفت و با محصولاتی همچون نیسان روگ اسپورت، جیپ کامپس و کیا اسپورتیج رقابت خواهد کرد. این خودرو از پیشرانه درون سوز استفاده خواهد کرد هرچند برخی افراد معتقدند این شاسی بلند نسخه آمریکایی نیووس اروپایی است. این خودرو به طور ویژه برای بازار آمریکا طراحی شده است. این خودرو هم در تابستان سال ۲۰۲۱ روانه بازار می شود.
اما نسخه ی فیس لیفت از شاسی بلند بزرگ تر اطلس به عنوان مدل سال 2021 پدیدار خواهد شد و بنابراین سیکل به روزرسانی 4 ساله فولکس یک سال کاهش می یابد. این امر نشان می دهد که بازار شاسی بلندها چقدر رقابتی شده و فولکس نیز فقط به ایجاد برخی تغییرات ساده اکتفا نخواهد کرد. این خودروساز با نصب فرمان جدید، صفحه نمایش 8 اینچی و سیستم های کمک راننده جدید اقدام به بهبود اطلس خواهد کرد.
اما فولکس می گوید سدان ها نیز همچنان نفس خواهند کشید و خبری از بازنشستگی جتا، آرتئون و پاسات نخواهد بود.
این خودروساز در بیانیه خود گفته است:
اگرچه برخی برندها افت فروش داشته اند اما ما تصمیمات هوشمندانه ای در بازار سدان ها اتخاذ می کنیم. سدان ها هنوز هم بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند.
واضح است که اشاره فولکس واگن به خروج کامل جنرال موتورز و فورد از بازار سدان ها و تمرکز آن ها روی شاسی بلندها می باشد.