هفته پیش بود که اتوکار به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد لاورنس استرول، میلیاردر کانادایی احتمالاً سرمایه گذاری قابل توجهی در استون مارتین انجام خواهد داد. این خودروساز بریتانیایی از نظر مالی با مشکلاتی روبرو بوده و در نیمه اول سال جاری میلادی ضرر ۸۰ میلیون پوندی را متحمل شده است. البته اندی پالمر مدیر اجرایی این خودروساز در مصاحبه با رسانه ها چنین خبری را تائید نکرده است.
پالمر در مصاحبه با رویترز گفته است:
شما می دانید که اگر بخواهیم به صورت رسمی خبری را منتشر بکنیم چه خواهیم کرد. جدای از آن من نمی توانم چیزی را اعلام کنم. قطعاً ما به صورت فعالانه به دنبال شریک دیگری نیستیم. البته این به معنی عدم همکاری در آینده نیست.
در حال حاضر این خودروساز ۱۰۶ ساله چندین مالک دارد که شامل گروه هولدینگ آدیم/پرایم واگن کویت می باشد. این شرکت مالک ۳۶ درصد سهام استون مارتین است. سرمایه گذاری مورگان نیز ۳۱ درصد سهام این برند را در اختیار داشته درحالی که دایملر نیز ۴ درصد از سهام استون را از آنِ خود کرده است. این خودروساز می خواهد تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۴ هزار خودرو را به صورت سالانه فروخته و فروش جهانی خود را دو برابر کند اما واضح است که برای رسیدن به چنین هدفی باید سرمایه لازم را داشته باشد.
اگرچه بسیاری از شرکت های فعال در حوزه خودرو معتقدند شراکت و همکاری راه اصلی ادامه حیات در شرایط فعلی است اما پالمر می گوید استون مارتین نیازی ندارد که جزو یک گروه خودرویی بزرگ تر باشد. او از فراری به عنوان مثالی موفق یاد می کند. از یک طرف دیگر حضور کم رنگ دایملر در لیست سهامداران استون مارتین به بریتانیایی ها اجازه داده تا از تکنولوژی های مدرن دایملر بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت استفاده کنند.
پالمر این گونه سخنان خود را جمع بندی کرده است: “روش منطقی فوق العاده ای برای موفقیت در حالت فعلی ما وجود دارد.”