اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا ۲۰۲۰

  1. دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۴ سال،۳ ماه قبل)
اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020
به گزارش فرانگر

همه ی ما آلفارومئو جیولیا را دوست داریم و چرا شما نباید این خودرو را دوست داشته باشید؟ جیولیا یک سدان زیبا با سواری بسیار خوب می باشد؛ و اگرچه قیمت این خودرو در مقایسه با رقبای قدرتمندی از ب ام و، آئودی، جگوار و مرسدس ارزان نیست اما بی شک جذاب ترین خودروی کلاس خود بوده و از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار قوی ظاهر شده است.

اما جیولیا مشکل مهمی داشته و آن هم کیفیت متریال کابین و فقدان سیستم های ایمنی، ارتباطی و… بوده است. به طور خلاصه باید گفت اگرچه جیولیا از نظر سواری حرف نداشته اما فاقد تکنولوژی پیشرفته ی برخی از رقبای مهم خود بوده است.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

آلفارومئو با ورود به مدل سال ۲۰۲۰ تغییرات مهمی را در این خودرو اعمال کرده است. اگرچه ظاهر خودرو تفاوت چندانی با مدل پیش از فیس لیفت ندارد اما کابین آن بسیار بهبود یافته است. کابین نه تنها از نظر بصری و کیفی پیشرفت کرده بلکه از نظر فنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

آلفارومئو می گوید این خودرو را به تجهیزات خودران بیشتری مجهز کرده و آن را به نقطه ای رسانده که جیولیا ۲۰۲۰ می تواند برخی وظایف خودروهای خودران را انجام دهد. این خودرو هم اکنون از سیستم خودران سطح ۲ استفاده می کند.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

کنسول مرکزی کابین نه تنها حس و ظاهر لوکس تری دارد بلکه پشت آمپرهای جدید نیز کاربردی تر و زیباتر از قبل هستند و یک صفحه نمایش بزرگ نیز در دسترس است که هم از طریق لمسی و هم از طریق سوئیچ چرخشی می توان آن را کنترل کرد. دیگر نکته ی جذاب کابین اهرم تعویض دنده با پوشش چرمی است.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020


اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه چراغ های جلوی بای زنون به صورت استاندارد وجود داشته و تا چند ماه دیگر حتی وای فای هات اسپات نیز به جیولیا 2020 اضافه خواهد شد.

زیر پوست این سدان ایتالیایی کروز کنترل هوشمند جدید به همراه طیفی از سیستم های کمک راننده قرار گرفته که باعث می شود جیولیا در حد و اندازه های رقبای آلمانی ظاهر شود.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

آلفارومئو همچنین تغییراتی در تعداد تریم ها ایجاد کرده و آن ها را به ۴ عدد رسانده که البته با احتساب نسخه کوادروفولیو به ۵ تریم می رسد. مدل پایه با نام سوپر شناخته می شود و پس از آن هم تریم های اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار می گیرند. هنوز قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا اعلام نشده اما انتظار می رود قیمت این خودرو حداقل ۵ درصد نسبت به مدل پیش از فیس لیفت افزایش یابد.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

با توجه به اینکه تغییرات چندانی در قوای فنی، پیشرانه ها و گیربکس ها انجام نشده بنابراین جای تعجبی ندارد که جیولیا ۲۰۲۰ همان سواری خوب مدل قبلی را داشته باشد هرچند وزن آن کمی به خاطر نصب سیستم های خودران جدید افزایش یافته است. مدل حاضر در تست از نوع ولوچه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی بوده و قدرت کافی داشته است.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020


به هرحال به نظر می رسد آرامش و رفاه داخل کابین بهتر از قبل بوده ولی همان کابین باکیفیت است که نظرات را به خود جلب می کند. سواری نیز کمی نرم تر بوده اما خیلی تفاوت نکرده است؛ بنابراین شاهد فرمان بسیار دقیق و پاسخگو هستیم و پیشرانه نیز با شاسی توانا ترکیب شده و هندلینگ خودرو کاملاً جذاب است.

در کل باید گفت جیولیا یکی از قوی ترین خودروهای کلاس خود شده حتی اگر جزو گران ترین محصولات در کلاس خود باشد.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

شاید ظاهر آلفارومئو جیولیا ۲۰۲۰ نسبت به تفاوت چندانی نکرده باشد و سواری آن هم مثل قبل باشد اما داخل کابین آن بسیار بهبود یافته است. کیفیت کلی کابین بالا رفته و از نظر سیستم های ارتباطی هم بهتر است. در کل باید گفت آلفارومئو اگرچه محصولی با قیمت بالا تولید می کند اما جیولیای خوب را به خودرویی خوب تر تبدیل کرده است.

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

مشخصات آلفارومئو جیولیا ولوچه

  • قیمت: ۴۰ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۷۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: