بخش موتور اسپورت رنو از نسخه ی مسابقه ای خودروی الکتریکی Zoe رونمایی کرد.
این خودرو که دارای دو پیشرانه الکتریکی (هر پیشرانه روی یک اکسل) می باشد قدرت ترکیبی ۳۴۰ اسب بخاری دارد. ۵۰ درصد ظرفیت باتری ۲۷ کیلووات ساعتی Zoe مسابقه ای را نیز می توان در عرض ۲۵ دقیقه شارژ کرد. وزن این خودرو ۱۰۳۰ کیلوگرم است که حدود ۴۰۰ کیلوگرم کمتر از وزن خالص مدل استاندارد جاده ای می باشد.
این خودروی مسابقه ای همچنین تغییرات در بخش فنی داشته که از جمله آن ها می توان به ترمزهای بزرگ تر به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه اشاره کرد. شایان ذکر است قدرت این خودرو ۲۰۵ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد بوده و فاصله بین محوری ۲۵۰۰ میلی متری آن نیز ۸۸ میلی متر کمتر از Zoe استاندارد می باشد.
بدنه ی پهن و سفارشی خودرو از متریال کامپوزیتی ساخته شده و رینگ های مسابقه ای و لاستیک های پهن تر، رول کیج و پوشش مسابقه ای جزو دیگر تغییرات آن محسوب می شوند.
ژان باتیست دبورگ که راننده ی Zoe در چندین مسابقه بوده اظهار داشته است:
من با این خودرو به دنبال داستانی جدید در مسابقات تروفی الکتریکی هستم. ما چالش بزرگی را در پیش داریم و البته از حمایت مهم رنو و موتول برخوردار هستیم. این نسخه جدید از مسابقات کاملاً الکتریکی تروفی یک چالش جالب بوده و من می خواهیم وضعیت خودم به عنوان چهار بار قهرمان را تثبیت کنم. این یک چالش مسابقه ای واقعی بوده که در هفته های آینده شروع خواهد شد.
این مسابقات از هفتم دسامبر در کوه های آلپ شروع خواهد شد.