به نظر می رسد فولکس واگن بحث تولید خودروهای الکتریکی را بسیار جدی گرفته چراکه بخش موتور اسپورت این شرکت نیز در آینده فقط محصولات الکتریکی را توسعه خواهد داد.
اگرچه فعلاً زمان نسبتاً زیادی تا تولید طیف کاملی از خودروهای الکتریکی خانواده ID باقی مانده اما خودروهای مسابقه ای این شرکت زودتر دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند شد. ژرمن ها می گویند در حال تمرکز روی استراتژی الکتریکی برای موتور اسپورت می باشند.
بنا به گفته فولکس واگن، تول کیت الکتریکی ماژولار MEB به عنوان پلتفرم موتور اسپورت آتی این شرکت مورداستفاده قرار خواهد گرفت. جدای از خودروی مسابقه ای ID.R الکتریک که قبلاً چندین رکورد مهم را در پایکس پیک، نوربرگ رینگ، گوودوود و تیانمن ثبت کرده، بخش موتور اسپورت فولکس واگن کانسپت های جدیدی را با استفاده از معماری MEB توسعه خواهد داد.
دکتر فرانک ولش عضو هیئت مدیره فولکس واگن و مسئول بخش توسعه فنی شرکت می گوید:
بخش موتور اسپورت فولکس واگن با خودروی ID.R وارد فضای جدیدی شده و رکوردهای مهم آن نشان دهنده ی پتانسیل های بالای قوای محرکه الکتریکی بوده است. هم اکنون زمان برداشتن قدم بعدی به سمت آینده یعنی موتور اسپورت فرا رسیده است. فولکس واگن به حمل ونقل الکتریکی متعهد بوده و دیر یا زود با پیشرانه های درون سوز خداحافظی خواهد کرد.
اگرچه ID.R از نظر فنی یک پیشرو باقی خواهد ماند اما پلتفرم MEB در آینده دومین ستون اصلی برای برنامه های موتور اسپورت فولکس واگن خواهد بود.
فولکس واگن در انتهای سال جاری میلادی تولید خودروی گلف GTI TCR را به پایان خواهد رساند. این خودروی مسابقه ای در کلاس تورینگ حضور دارد. اگرچه خبری از جایگزین گلف GTI TCR نخواهد بود اما فولکس می گوید همچنان به ارائه سرویس ها و قطعات یدکی این خودرو ادامه خواهد داد.
البته خودروی رالی پولو GTI R۵ تا چند سال آینده در خط تولید باقی خواهد ماند.