مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

  1. چهارشنبه ۶ آذر ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۱ هفته،۱ روز قبل)
مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ‌های سنتی دیترویت
به گزارش فرانگر

خب سرانجام پیکاپ تمام الکتریکی تسلا سایبرتراک رونمایی شد. البته چیزی که باعث خبرسازی این خودرو شده قوای محرکه پاک و بدون آلایندگی آن نیست بلکه ظاهر جنجالی اش که تاکنون بسیاری را انگشت به دهان کرده است.

سایبرتراک نه تنها شبیه هیچ یک از پیکاپ های بازار نیست بلکه شبیه هیچ یک از محصولات کنونی و پیشین خود تسلا نیز نمی باشد. شما می توانید تقریبا نشان هر برندی را روی این خودرو گذاشته و یا حتی آن را یک کانسپت بنامید.

با این وجود سایبرتراک چیزی بیشتر از یک پیکاپ عادی است. این خودرو همچنین چیزی بیشتر از یک محصول الکتریکی و یا حتی یک تسلا می باشد. این پیکاپ عجیب وغریب در واقع ثابت می کند یک خودروی تمام الکتریکی و آئرودینامیک می تواند شبیه هر چیزی باشد.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

  • آینده تقریباً اینجاست

صحبت درباره ی ظاهر عجیب و آینده نگرانه ی سایبرتراک خنده دار و هیجان انگیز است. این خودرو در واقع شبیه نسخه ی روان تر از اویل ED-۲۰۹ است که تلاش داشت روبوکاپ را در فیلم محبوب سال ۱۹۸۷ بکشد.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت


مسئله این است که خواه شما این خودرو را دوست داشته باشید از آن متنفر شوید این حقیقت که سایبرتراک باعث می شود هر پیکاپ فول سایز دیگر بازار قدیمی به نظر برسد غیرقابل انکار خواهد بود. البته طراحی یک خودرو هنوز هم تا حدی دنباله روی عملکرد بوده اما از آنجایی که دیگر نیازی به یک پیشرانه درون سوز بزرگ در بخش جلو نبوده بنابراین نیازی هم به نمای جلوی طویل حس نشده است. با این وجود قرار دادن چرخ در جای خود نیازمند کمی اورهنگ بوده و البته باید به ویژگی های ایمنی هم اشاره کنیم.

در مقابل باید به نسخه پرچم دار جی ام سی سیرا اشاره کنیم. این خودرو پیکاپی خشن و باابهت بوده ولی صادقانه باید گفت سایبرتراک را نمی توان خیلی جدی گرفت. بله محصول جدید تسلا آینده نگرانه بوده اما چه نوع آینده ای؟ شاید تسلا بخواهد این خودرو را کمی ساده تر کرده و آن را بعداً وارد خط تولید کند. البته منظور ما اضافه کردن آینه بغل، نشان ها و یا برف پاک کن نیست. این خودرو نیازمند هویتی قوی تر بوده چیزی که رقبای درون سوز دارای آن هستند.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

نهایتاً باید گفت فرقی نمی کند که شما چه پیکاپ درون سوزی را با سایبرتراک مقایسه می کنید. خواه این خودرو F-۱۵۰ باشد یا سیلورادو، رم ۱۵۰۰ باشد یا نیسان تایتان یا تویوتا توندرا. همه ی این خودروها از چراغ های جلوی بزرگ، جلوپنجره های حجیم، درب های پشتی سنتی، درب های عادی و… استفاده می کنند.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

حتی فورد F-۱۵۰ تمام الکتریکی نیز تقریباً مشابه سایر نسخه های عادی این خودرو خواهد بود و طبق شنیده ها این خودرو تقریباً هم زمان با تسلا سایبرتراک وارد میدان خواهد شد.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

مسئله این است وقتی که F-۱۵۰ الکتریکی از راه رسید، این خودرو باید چیزی بیشتر از کشیدن ساده ی چندین محموله سنگین انجام دهد. در واقع باید فورد خریداران تسلای بسیار سریع را قانع کند که از انتخاب آن صرف نظر کنند، هرچند قیمت هم فاکتوری مهم خواهد بود.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

در بهترین حالت سایبرتراک برد بیش از ۸۰۰ کیلومتری خواهد داشت و ظرفیت یدک کشی آن بیش از ۶۳۵۰ کیلوگرم و ظرفیت محفظه بارش هم ۱۵۸۸ کیلوگرم خواهد بود. این خودرو می تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۹ ثانیه ای در نسخه پرچم دار سه موتوره داشته باشد. پس بله با یک پیکاپ مشابه هایپرکارها روبرو هستیم.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

  • این یک محصول ناتمام است

احتمال اینکه سایبرتراک با همین ظاهر وارد خط تولید شود زیاد نیست. این نوع از پیکاپ ها معمولاً خاص آفرود هستند و شما خواهان فرمانی با چسبندگی بهتر و زوایای متفاوت خواهید بود. همچنین مدل تولیدی نیازمند ورودی های هوای کابین است.

به غیر از این دلیلی وجود ندارد که این کابین فوق العاده مینی مالیستی را زیر سؤال ببریم مگر تا زمانی که ایلان ماسک بازخوردهای بسیار منفی از خریداران بالقوه دریافت کند.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

از آنجایی که سایبرتراک خودروی بزرگی است بنابراین خط سقف خمیده آن احتمالاً باعث مشکل چندانی برای فضای سر نخواهد شد اما خب باید افراد قدبلند این موضوع را در نظر داشته باشند. البته فضای کافی برای ۶ نفر در کابین تسلا وجود دارد.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

ما نمی توانیم بگوییم که سایبرتراک در سال های آینده چقدر موفق خواهد شد؛ اما رقابت واقعاً فشرده است. فورد بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه F-۱۵۰ را در سال پیش فروخته و فروش سیلورادو و رم هم حدود ۵۸۵ هزار و ۵۳۵ هزار دستگاه بوده است.

مقایسه تسلا سایبرتراک با پیکاپ های سنتی دیترویت

اما خودروهای الکتریکی فعلاً در بازار خاص خود حضور دارند و بنابراین جنگ واقعی بین خودروهایی همچون سایبرتراک و F-۱۵۰ الکتریکی و ریویان R۱T خواهد بود.

آیا آماده ی فراموش کردن تمامی پیکاپ های فول سایز سنتی و انتخاب یک پیکاپ عجیب وغریب شده اید؟




همرسانی نوشتار: