اگر شما استون مارتین DBX جدید را دوست دارید اما می خواهید قدرت آن بیشتر از ۵۴۲ اسب بخار باشد شاید انتظارتان کمی بیشتر از حد باشد زیرا چنین نسخه ای از DBX در آینده نزدیک تولید نخواهد شد.
اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین در مصاحبه با رود اند تراک گفته که این خودروساز به تولید نسخه AMR از هر محصولی متعهد است. به همین خاطر DBX نیز کاندید واضحی برای اعمال این تغییرات است.
فعلاً خبری از مشخصات فنی این نسخه از DBX نیست اما پالمر خاطرنشان ساخته پیشرانه های دیگری را برای شاسی بلند لوکس در نظر خواهد گرفت. طبیعی ترین گزینه برای این خودرو می تواند پیشرانه ی ۱۲ سیلندر توئین توربویی باشد که طبق گفته ی پالمر زیر کاپوت قدبلند جدید این برند قرار خواهد گرفت.
این پیشرانه در مدل DB۱۱ قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. مدل قوی تر DB۱۱ AMR با خروجی ۶۳۰ اسبی عرضه می شود هرچند گشتاور آن تغییری نداشته است.
استفاده از پیشرانه های ۱۲ سیلندر یک قدم بزرگ رو به جلو نسبت به پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی DBX است که قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید می کند؛ بنابراین DBX مجهز به نیروگاه ۱۲ سیلندر به طور قابل توجهی سریع تر از مدل پایه که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه ای و سقف سرعت ۲۹۱ اسبی دارد خواهد بود.
البته مدل ۱۲ سیلندر ضرورتاً انتخاب تاپی نیست چراکه استون مارتین می تواند از پیشرانه ی ۸ سیلندر مرسدس-ای ام جی با قدرت بیشتر استفاده کند. فعلاً مشخص نیست که آیا بریتانیایی ها این روش را اعمال خواهند کرد یا خیر اما خودروهای GLE ۶۳ و ۶۳ S معرفی شده در لس آنجلس از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت های ۵۶۳ و ۶۰۳ اسبی استفاده کرده است.
به لطف قدرت بیشتر، GLE 63 S هفت دهم ثانیه سریع تر از DBX می باشد. البته سقف سرعت 280 کیلومتر در ساعت آن کمتر از حداکثر سرعت محصول جدید استون است.