میت ریماک مؤسس و مدیرعامل شرکت ریماک کرواسی برنامه های خود برای افتتاح مرکز تحقیقات و توسعه جدید در بریتانیا را پس از دستیابی به توافق با نمایندگی رسمی HR اوون اعلام کرد.
ریماک به اتوکار گفته که دلیل انتخاب کشور بریتانیا برای افتتاح این مرکز “علاقه به کار کردن با بریتانیایی ها” بوده است. او همچنین بریتانیا را جایگاه بهترین مهندسان اروپایی دانسته است. این یکی از معدود خبرهای خوب مربوط به صنعت خودرو بریتانیا در سال های اخیر است، صنعتی که به خاطر برگزیت تحت فشار شدیدی قرار دارد.
ریماک خیلی وارد جزئیات نشده و بجای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این مرکز تحقیق و توسعه منتشر کند روی آماده بودن شرکت برای تولید هایپرکار الکتریکی C-Two تمرکز کرده است. خودروی نهایی در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.
انتظار می رود تولید این هایپرکار از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع شود و البته سقف تولید آن تنها ۱۵۰ دستگاه خواهد بود. قوای محرکه الکتریکی C-Two از چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۸۸۸ اسبی و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متری تشکیل شده است.
یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی هم پیشرانه ها را تغذیه کرده و با یک بار شارژ برد حدود ۶۵۰ کیلومتری را به ارمغان می آورد؛ اما طبیعتاً مهم ترین ویژگی این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸۵ ثانیه ای، شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعتی می باشد.
ریماک که 15.5 درصد از سهام خود را به پورشه و 15 درصد دیگر را به هیوندای فروخته محصول جدید خود را با همراهی پینین فارینا باتیستایی خواهد ساخت که از همان ساختار فیبر کربنی و قوای محرکه الکتریکی C-Two استفاده می کند.
نهایتاً باید گفت نسخه تولیدی هایپرکار ریماک نام متفاوتی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت گفته است:
من نمی توانم بگویم این خودرو چه نامی خواهد داشت چراکه فعلاً تصمیم نهایی را نگرفته ایم.