نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

  1. شنبه ۲ آذر ۹۸ ساعت ۱۵:۴۷ (۱۱ ماه قبل)
Mach-E
به گزارش فرانگر

سرانجام فورد از کراس اوور الکتریکی مک ای در لس آنجلس رونمایی کرد. خودرویی که می تواند آغازی هیجان انگیز برای فورد در دنیای خودروهای الکتریکی باشد.

فورد مک ای که با نشان موستانگ ارائه می شود، کمتر نشانی از یک موستانگ به عنوان کوپه ای عضلانی دارد. درواقع مک E دو پارامتر ویژه محبوبیت یعنی کراس اوور بودن و الکتریکی بودن را با خود به همراه دارد تا فورد در بازی جدید خود با دست پر وارد شود.

نام موستانگ دیگر در اینجا با یک پیشرانه وحشی و حجیم ۸ سیلندر همراه نیست و سنت شکنی فورد برای کسب محبوبیت این خودرو با استفاده از نام و نشان برند موستانگ، باعث تعجب همگان شده است. موستانگ مک ای یک کراس اوور اسپرت کوپه محسوب می شود. چراغ های کشیده و باریک جلو و جلوپنجره بسته آن هیچ ربطی به موستانگ ندارند. نمای پهلو با سقف شیب دار و گلگیرهای متورم، پویا و جذاب به نظر می رسد. در نمای عقب هم چراغ ها با الگو و طراحی متفاوت و جدیدی را شاهد هستیم.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

فورد دستگیره های سنتی خودرو را نیز حذف کرده و به جای آن از دکمه های لمسی و دستگیره منحصر به فرد الکتریکی در جلو سود برده است. در مجموع طراحی مک ای، جذاب و اسپرت از آب در آمده است.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

موستانگ مک E را می توان با یکی از دو پکیج باتری استاندارد ۷۵.۷ کیلووات ساعتی و یا نسخه برد بلندتر ۹۸.۸ کیلووات ساعتی سفارش داد. نسخه استاندارد مجهز به یک موتور الکتریکی است که روی محور عقب قرار می گیرد در حالی که نسخه قوی تر از دو موتور الکتریکی که هرکدام روی یک محور قرار می گیرند سود می برد.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

موستانگ مک ای مدل GT از مجموع قدرت ۴۵۹ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر سود می برد. قبل از عرضه نسخه GT در سال ۲۰۲۱، می توان تنها به نسخه های پریمیوم و فرست ادیشن با قوای ۲۸۲ و ۳۳۲ اسبی و گشتاور ۴۱۵ و ۵۶۵ نیوتن متری اکتفا کرد. نسخه پایه هم که بعدها و هم زمان با نسخه GT عرضه می شود تنها ۲۵۵ اسب بخار نیرو و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

یکی از ویژگی های مک ای، سیستم تولید صدای مصنوعی خاص آن است که بسته به انتخاب راننده می تواند حالت بی صدا، نرم و با صدای شبیه سازی شده طبیعی و یا حالت شبیه سازی صدای موتور V۸ با صدای بلند را ایجاد نماید که باعث تمایزان با سایر خودروهای الکتریکی که صدای چندان جذابی ندارند می شود.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

باتری ضعیف تر در مدل دیفرانسیل عقب قادر است برد مسافت ۳۷۰ کیلومتری را فراهم سازد. متأسفانه شعاع حرکتی مدل دو دیفرانسیل با این باتری به ۳۳۵ کیلومتر کاهش یافته زیرا این مدل از وزن بالاتری هم برخوردار است. شتاب این دو مدل نیز به ترتیب ۵.۵ و ۶.۵ ثانیه خواهد بود. در مدل با باتری های پرظرفیت تر ۹۸.۸ کیلووات ساعتی، برد مسافت در مدل تک دیفرانسیل ۴۸۰ کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا ۹۶ نسخه GT هم حدود ۳.۵ ثانیه اعلام شده است.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

بنابراین با این قوای محرکه ذکر شده و شعاع حرکتی، این خودرو نه تنها در حد نام موستانگ نیست بلکه یک خودروی الکتریکی ممتاز و در حد خودروهایی چون تسلا مدل Y و آئودی ای-ترون نیز محسوب نمی شود.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

برای شارژ سریع باتری های موستانگ مک ای می توان از شارژرهای ۱۵۰ کیلووات ساعتی استفاده کرد که ظرف ۱۰ دقیقه برای مسافت ۷۵ کیلومتر آنها را شارژ می کنند. این میزان قابل مقایسه با شارژرهای سریع تر تسلا و پورشه نیست. شارژرهای دیواری و خانگی فورد نیز می توانند در مدل های ۲۴۰ ولتی در هر ساعت برای طی مسافت ۳۵ کیلومتر، باتری ها را شارژ نمایند. شارژهای ۱۱۰ ولتی دیواری هم در هر ساعت حدود ۵ کیلومتر به شارژ باتری ها می افزایند که در مجموع نشان از زمان طولانی شارژ باتری های این خودرو و نیاز به صبر و حوصله بالای خریداران آن دارد.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

فورد در طراحی کابین این خودرو، ابایی از کپی برداری از تسلا نداشته و یک نمایشگر عمودی بزرگ ۱۵.۵ اینچی را در مرکز داشبورد قرار داده است. علاوه بران یک نمایشگر دیجیتال باریک ۱۰.۲ اینچی هم در جلوداشبورد قرار گرفته است. دریچه های سیستم تهویه نیز به صورت باریک در سرتاسر داشبورد امتداد یافته اند. تجهیزات زیادی در این خودرو با وجود سادگی طراحی کابین قرار گرفته اند. از جمله دستیار صوتی آمازون، سیستم صوتی بنگ اند اولافسن و تکنولوژی دید ۳۶۰ درجه ای. بعلاوه پوشش های کابین از نوع مصنوعی و بازیافتی می باشند.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

در بخش بار می توان فضای ۸۲۱ لیتری در عقب را مشاهده کرد که با تا نمودن صندلی های عقب به ۱۶۸۸ لیتر افزایش می یابد. بعلاوه همانند خودروهای تسلا در زیر کاپوت جلو نیز فضایی ۱۳۶ لیتری تدارک دیده شده است.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ

قیمت تریم پایه با عنوان Select از ۴۳۸۹۵ دلار آغاز می شود و البته باید برای تریم کالیفرنیا Rt. ۱ که بالاترین شعاع حرکتی را دارد، حداقل ۵۲۴۰۰ دلار پرداخت کرد. اگر هم تمایل به خرید نسخه GT داشته باشید باید بدانید که قیمت پایه آن هم از ۶۰۵۰۰ دلار آغاز می شود. فورد پیش فروش موستانگ مک ای را با پیش پرداخت های ۵۰۰ دلاری آغاز نموده و از اواخر سال ۲۰۲۰ تحویل آن را استارت خواهد زد.

نگاهی به فورد مک ای، فرزند جدید موستانگ




همرسانی نوشتار: