فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ با قیمت ۷۳۹۹۵ دلاری خود ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارد. اگرچه این خودرو به عنوان یک موستانگ قیمت بالایی دارد اما پیشرانه ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۶۰ اسب بخاری داشته و شما نخواهید توانست خودروی دیگری پیدا کنید که نسبت پرفورمنس به ازای هر دلار پرداختی آن بهتر از شلبی GT۵۰۰ باشد. داج چلنجر هلکت ردای قدرت بیشتری دارد اما بسیار سنگین تر بوده و به اندازه محصول فورد در پیست توانا نیست.
این امر برای ما مشکل ساز بوده است. ما به دنبال خودروهای کارکرده و ارزان تری بوده ایم که پرفورمنس نزدیکی به شلبی GT500 داشته و آسیب زیادی به جیبمان نزنند؛ اما اگرچه هیچ یک از خودروهای این لیست نمی توانند از پس GT500 بربیایند اما این را هم باید بگوییم که اکثر افراد نمی توانند 100 هزار دلار (با آپشن ها) را برای خرید یک خودرو هزینه نمایند؛ بنابراین اگر به دنبال یک خودروی عضلانی جذاب هستید اما بودجه کافی ندارید می توانید این گزینه های ارزان تر را در نظر بگیرید.
- شلبی GT۳۵۰ مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰
قدرت ۷۶۰ اسبی شاید برای برخی افراد خیلی زیاد باشد و به همین دلیل فورد هم اکنون دو نسخه متفاوت از شلبی موستانگ را در یک زمان عرضه می کند. این مدل پایه GT۳۵۰ نام داشته و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی ۵۲۳ اسبی استفاده می کند. این نیروگاه با پیشرانه ی شکارچی بکار رفته در GT۵۰۰ فرق می کند.
اگرچه GT۳۵۰ در خط مستقیم به اندازه برادر بزرگ تر سریع نیست اما در پیست و به ویژه با مدل R به آن نزدیک می شود. نمونه های کارکرده این خودرو قیمت پایه زیر ۴۰ هزار دلاری دارند.
- شلبی GT۵۰۰ مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
مدل پیشین GT۵۰۰ که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ عرضه شد در سال ۲۰۱۳ تغییر بزرگی داشت. پیشرانه ی ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار جای خود را به نیروگاه ۵.۸ لیتری دارد و قدرت آن از ۵۴۰ به ۶۶۲ اسب بخار رسید. تمامی این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به اکسل عقب انتقال می یافت. GT۵۰۰ بیشتر برای حداکثر سرعت ساخته شده بود تا پیست مسابقه اما شما حالا می توانید نمونه های کارکرده با بهای زیر ۴۰ هزار دلار را بخرید. اگر می خواهد مدل های کم توان تر ۵۴۰ اسبی را بخرید باید حدود ۲۵ هزار دلار بودجه داشته باشید.
- داج چلنجر هلکت مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
برخی افراد هرگز با این خودرو به پیست نمی روند و به همین دلیل است که چلنجر هلکت کارکرده یک خرید دست دوم خوب است. البته برخلاف تصورات موجود هلکت را می توان در پیست به چالش کشید و تنها موضوعی که وجود دارد وزن بیشتر آن نسبت به کامارو یا موستانگ است. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۷۰۷ اسبی، چلنجر هلکت از نظر قدرت به GT۵۰۰ نزدیک تر است. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده و هم اکنون می توان مدل های کارکرده با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار را پیدا کرد.
- شورولت کوروت Z۰۶ مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
ما قبلاً انتقاداتی درباره عدم حضور کوروت ZR۱ در این لیست شنیده ایم. خب با قیمت پایه ۱۲۰۹۰۰ دلاری، کوروت ZR۱ مناسب لیست ما نبوده است؛ اما مدل Z۰۶ را می توان در بازار با بهای زیر ۵۰ هزار دلار پیدا کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کوروت یاد شده قدرت ۶۵۰ اسبی داشته و با گیربکس ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک در دسترس است.
- شورولت کامارو Z/۲۸ مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵
کامارو ZL۱ شاید رقیب مستقیم شلبی GT۵۰۰ جدید به نظر برسد اما مدل Z/۲۸ تمرکز بیشتری روی پیست دارد و ما آن را انتخاب کرده ایم. از آنجایی که قبلاً یک محصول سوپرشارژردار جنرال موتورز در لیست ما حضور دارد بنابراین خواستیم Z/۲۸ یک انتخاب خاص باشد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری ۵۰۵ اسبی استفاده کرده و تنها با گیربکس دستی عرضه شده است. کامارو Z/۲۸ در پیست از عهده GT۵۰۰ برنمی آید اما همانند GT۳۵۰ چالش زیادی ایجاد می کند. قیمت مدل های کارکرده آن زیر ۴۰ هزار دلار هستند.
- ب ام و M۴ GTS مدل ۲۰۱۶
GT۵۰۰ شاید خودروی توانایی در پیست باشد و قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلاری داشته باشد اما برخی خریداران ترجیح می دهند پشت فرمان مدلی با پرستیژ بیشتر بنشینند. اینجاست که M۴ GTS وارد میدان می شود. GTS پرچم دار خانواده سری ۴ بوده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۹۳ اسب بخاری استفاده کرده است. با وجود یک رول کیج نصفه و نیمه و سیستم تزریق آب، این خودرو متمرکزترین نسخه M۴ روی پیست بوده است. تنها ۸۰۰ دستگاه از این محصول تولید شده و بنابراین ارزش بالایی در آینده پیدا خواهد کرد.