آئودی اعلام کرد از اول آوریل ۲۰۲۰، مارکوس دوزمن جایگزین برام شات در سمت مدیرعاملی این خودروساز آلمانی خواهد شد.
در ماه سپتامبر بود که اولین خبرها درباره ی رسیدن دوزمن به این جایگاه به گوش رسید. دوزمن قبلاً مدیر بخش خرید ب ام و بود و پس از آن نیز به گروه فولکس واگن پیوست.
برام شات در ژوئن سال 2018 و پس از بازداشت راپرت استادلر مدیرعامل اسبق ارباب حلقه ها به این سمت گمارده شد. شات در پایان ماه مارس و طبق توافقنامه ای که با گروه فولکس واگن داشته از این خودروساز جدا خواهد شد.
هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس واگن درباره شات گفته است:
در زمان دشواری هدایت و مدیریت آئودی را بر عهده گرفت و عملکرد بسیار موفقی داشت و اقدام به ایجاد تغییرات مهمی کرد. ما از او بسیار سپاسگزاریم.
آئودی به دنبال تولید پیشرانه های پاک به منظور احیای وضعیت خود پس از رسوایی دیزل گیت می باشد. دوزمن مهندس فنی ای است که در سال ۲۰۰۷ و پس از ترک مرسدس به ب ام و پیوست و آنجا رئیس بخش قوای محرکه تیم فرمول ۱ باواریایی ها شد.
دایس چند وقتی بود که دوزمن را برای سمت مدیرعاملی آئودی در نظر گرفته بود ولی این جابجایی به خاطر اینکه ب ام و اقدام به تسویه با دوزمن نمی کرد به تعویق می افتاد.
دایس در ادامه خاطرنشان ساخته است:
به عنوان یک مهندس فوق العاده، مارکوس دوزمن همه ی توان خود را برای استفاده از پتانسیل های برند آئودی بکار خواهد گرفت و یک بار دیگر قدرت والای ورسپرانگ تکنیک را به همگان نشان خواهد داد.
مدیرعامل شورای کار آئودی نیز اظهار داشته است:
ما انتظار داریم مارکوس دوزمن و تیم مدیریتی اش کاربرد پایدار سایت های تولیدی را تضمین کرده و اشتیاق بیشتری برای پیشرو بودن در تکنولوژی را ایجاد کنند. ما به دنبال همکاری مثبت بین کارکنان و خود شرکت خواهیم بود.
همرسانی نوشتار: