سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X۵ پلاگین هیبرید جدید

  1. دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ ساعت ۱۶:۳۷ (۱۱ ماه،۲ هفته قبل)
سبزتر از همیشه… بررسی ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبرید جدید
به گزارش فرانگر

ب ام و X۵ دوباره با قوای محرکه پلاگین هیبریدی بازگشته است اما یک تفاوت کلیدی با قبل دارد. ب ام و به دنبال آن بوده که X۵ xDrive۴۵e در مقایسه با آئودی Q۷ و ولوو XC۹۰ تنها یک انتخاب محدود نباشد. باواریایی ها امیدوار هستند این خودروی جدید مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی و واحد الکتریکی خریداران بیشتری را به خود جذب کند.

بزرگ ترین تغییر X۵ پلاگین هیبرید جدید در مقایسه با مدل قبلی xDrive۴۰e استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر است. این پیشرانه ۳ لیتری توربو به یک واحد الکتریکی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

BMW X5 plug-in hybrid

کل قدرت پیشرانه به ۳۸۹ اسب بخار می رسد اما مهم تر از آن باتری ۲۴ کیلووات ساعتی است که زیر صندلی عقب جا خوش کرده است. این باتری بزرگی برای یک خودروی پلاگین هیبریدی بوده و تقریباً به بزرگی باتری بکار رفته در نسل قبل نیسان لیف تمام الکتریکی می باشد؛ اما این پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی است که حمایت تمام عیاری از X۵ به عمل می آورد.

BMW X5 plug-in hybrid

BMW X5 plug-in hybrid

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید


ابعاد و ظرفیت بالای باتری به معنی برد الکتریکی قابل توجهی برای این شاسی بلند است. ب ام و می گوید برد خودرو در حالت الکتریکی بین 68 تا 87 کیلومتر بوده و حداکثر سرعت در این حالت نیز به 133 کیلومتر در ساعت می رسد. این خودرو از نظر محدوده حرکت الکتریکی به راحتی می تواند دیگر رقبای پلاگین هیبریدی همچون آئودی Q7 TFSle و ولوو XC90 T8 را شکست دهد. تنها خودروی جدید مرسدس GLE 350de با باتری بزرگ 31.2 کیلووات ساعتی و برد ادعایی 100 کیلومتری بهتر از ب ام و ظاهر خواهد شد.

جدای از این فاکتور مهم، باقی موارد به خوبی شکل گرفته اند. با نگاهی به لیست قیمت این خودرو شاهد قرارگیری X۵ پلاگین هیبریدی در وسط دیگر اعضای خانواده خواهید بود هرچند این خودرو کمی گران تر از مدل محبوب تر xDrive۳۰d دیزلی می باشد. با این وجود مالیات کمتر خودرو باعث می شود خریداران ناوگانی X۵ xDrive۴۵e را انتخاب بهتری بدانند.

BMW X5 plug-in hybrid

این یک شاسی بلند سنگین است که وزن بالای دو و نیم تن دارد اما خوشبختانه گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی باعث می شود جثه سنگین X۵ به خوبی از زمین کنده شده و پاسخ پدال گاز به دستورات راننده نیز کاملاً خوب است. این شاسی بلند آلمانی به صورت پیش فرض در حالت هیبریدی کار می کند بنابراین شما شاهد حرکت کم صدایی خواهید بود و اگر بخواهید رانندگی هیجان انگیزتری داشته باشید باید بی رحمانه بر پدال گاز بتازید.

BMW X5 plug-in hybrid

اگرچه برد کلی خودرو در حالت الکتریکی چیزی است که موردتوجه و تأکید ب ام و بوده اما تغییر حالت از پیشرانه بنزینی و الکتریکی به یکدیگر نیز اهمیت بالایی دارد. مهندسان ب ام و تلاش زیادی داشته اند تا این کار با نرمی هرچه بیشتر صورت پذیرد. خودرو از داده های نقشه ی مربوط به سیستم ناوبری استفاده می کند تا بفهمد کدام پیشرانه برای جاده پیش رو مناسب ترین گزینه است.

BMW X5 plug-in hybrid

شما برای مثال در زمان عبور از یک روستا شاهد حالت الکتریکی خواهید بود اما در بزرگراه ها و شتاب گیری ها X۵ به پیشرانه درون سوز تکیه خواهد کرد. این تغییر وضعیت بین پیشرانه های الکتریکی و بنزینی به صورت آنی و بی وقفه صورت می گیرد و پیشرانه درون سوز نیز به تنهایی نرم و آرام است. در کل شاهد مجموعه ی بسیار احساس برانگیزی هستیم.

BMW X5 plug-in hybrid

دیگر ویژگی جالب توجه X۵ پلاگین هیبریدی حالت ذخیره باتری است که با استفاده از یک دکمه کنار اهرم تعویض دنده فعال می شود. در آغاز سفر می توانید میزان قدرت الکتریکی مورد استفاده خودرو را تنظیم کرده و به خوبی شارژ کافی برای سفر را برنامه ریزی کنید.

BMW X5 plug-in hybrid

شاید شارژ خودرو نقطه ضعف اصلی X۵ باشد. ب ام و هیچ توانایی شارژ سریع را برای X۵ xDrive۴۵e در نظر نگرفته و با استفاده از شارژر خانگی استاندارد ۷ ساعت طول خواهد کشید تا خودرو شارژ شود.

BMW X5 plug-in hybrid

مجموعه باتری کمی روی گنجایش محفظه بار تأثیر داشته و ۱۵۰ لیتر از آن را کم کرده است. البته X۵ خودروی بزرگی بوده و خانواده های معدودی به ظرفیت بیش از این نیاز خواهند داشت. کابین نیز جزو بهترین مکان هایی است که وجود دارد و دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به همراه سیستم تعلیق بادی به صورت استاندارد در این خودرو وجود داشته و جزو موارد برجسته آن محسوب می شوند.

BMW X5 plug-in hybrid

BMW X5 plug-in hybrid

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید


ب ام و X5 xDrive45e در واقع بهترین نسخه از این شاسی بلند برای بسیاری از خریداران است. این یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی بسیار کامل با جذابیت لوکس زیاد بوده و از نظر قیمتی نیز بین مدل های X5 قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که X5 درون سوز را در نظر گرفته اند می توانند نسخه پلاگین هیبریدی را نیز بخرند. اگر بتوانید با زمان شارژ طولانی خودرو کنار بیایید قطعاً X5 پلاگین هیبریدی ارزش فکر کردن را خواهد داشت.

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

سبزتر از همیشه… بررسی ب ام و X5 پلاگین هیبرید جدید

مشخصات ب ام و X۵ xDrive۴۵e xLine

  • قدرت: ۶۳۱۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۸۹ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: