گروه فولکس واگن امروز برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت خود را اصلاح کرد و اعلام نمود تمرکز و سرمایه گذاری بیشتری روی الکتریکی سازی محصولات خود خواهد داشت. برنامه کوتاه مدت این غول خودروسازی که تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد شامل سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد یورویی در حمل ونقل الکتریکی بوده و در طولانی مدت نیز شاهد عرضه ۷۵ خودروی الکتریکی و ۶۰ محصول هیبریدی تا پایان سال ۲۰۲۹ خواهیم بود.
فولکس می خواهد تا آن سال ۲۶ میلیون خودروی الکتریکی و ۶ میلیون محصول هیبریدی بفروشد. از این میان ۲۰ میلیون دستگاه دارای پلتفرم MEB خواهند بود و ۶ میلیون دستگاه دیگر نیز از پلتفرم پرفورمنس بالای شرکت یا PPE استفاده خواهند کرد. این کمپانی سال پیش اعلام کرده بود خودروهای الکتریکی خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۱۶ کارخانه مختلف تولید خواهد کرد.
البته گروه فولکس واگن بدون وجود زیرساخت مناسب به این اهداف دست پیدا نخواهد کرد ولی شاید سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد یورویی اشاره شده کمک شایانی به این امر کند. گفته شده بیش از ۴۰ درصد این مبلغ صرف سرمایه گذاری در نیروی انسانی، کارخانه ها و تجهیزات و تمامی هزینه های تحقیقاتی و توسعه ای خواهد شد. همچنین ۳۳ میلیارد یورو هم برای حمل ونقل الکتریکی در نظر گرفته شده است.
اگرچه این برنامه ها کمی جاه طلبانه به نظر می رسند اما خیلی هم دور از دسترس نیستند. این برنامه تنها اندکی پس از شروع تولید فولکس واگن ID.۳ اعلام شده است. این خودرو اولین محصول الکتریکی فولکس بوده و البته در آمریکا حاضر نخواهد بود. فولکس همچنین اوایل ماه جاری میلادی تیزر ID.۴ جدید را در چین منتشر کرد. این خودرو در آمریکا هم عرضه می شود و یک مدل ID دیگر نیز نوزدهم نوامبر رونمایی خواهد شد.
هجوم گروه فولکس واگن به بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی کاملاً جنجالی و جاه طلبانه است. این موضوع همچنین نشان دهنده آمادگی ژرمن ها برای عبور از رسوایی دیزل گیت می باشد.