کابین یک خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن یک خودرو با بدنه ای بسیار زیبا خیلی خوب است اما همه ی ما بخش اعظم زمان را در داخل یک خودرو سپری می کنیم. کابین خودروها در سال های اخیر بهبودهای قابل توجهی داشته اند و این موضوع تنها به خودروهای لوکس محدود نبوده است. برخی از خودروسازان فهمیده اند که اگرچه ما در داخل خودرو زندگی نمی کنیم اما دلیلی وجود ندارد که در دریایی از پلاستیک مشکی غرق شویم. به همین خاطر ما لیست پیش رو را با توجه به قیمت خودروها مرتب نکرده ایم بلکه تلاش داشته ایم تا خودروهایی با کابین ویژه صرف نظر از قیمت آن را معرفی کنیم.
- ولوو V۹۰
کابین این خودرو را می توان با کلمات متمایز و زیبا توصیف کرد. واژه ی مینیمالیستی درباره کابین V90 زیاده روی خواهد بود و این خودرو میزان صحیحی از هر چیزی را در خود جای داده است. از چوب، فلز و متریال نرم گرفته تا فضای مناسب راننده و سرنشینان، ولوو V90 پر از کاراکتر و استایل است. این خودروساز سوئدی همچنین حس بسیار خوبی از جاداری را در استیشن خود ایجاد کرده که سانروف پانورامیک سفارشی نیز به بهبود آن کمک زیادی می کند.
- لینکلن آویاتور
لینکلن گاهی اوقات از مشکل هویت رنج برده اما این برند لوکس سرانجام راه خود را پیدا کرده است. این حقیقت که لینکلن از سمفونی ارکستر دیترویت خواسته تا با این شرکت همکاری کند برای قرار گرفتن آویاتور در لیست ما کافی خواهد بود. البته صندلی های آویاتور هم بسیار خاص هستند. این صندلی ها توسط شرکتی به نام هرمن میلر، خالص مدرنیسم آمریکایی و البته صندلی های اداری تولید شده اند. نتیجه اینکه طراحی کابین و متریال داخلی آویاتور بسیار سطح بالا بوده و صندلی های آن نیز راحتی باورنکردنی ای دارند.
- مزدا MX-۵ میاتا
مزدا کار فوق العاده ای در تولید کابین محصولات خود انجام داده و طراحی و احساس کابین محصولات خود را به خودروهای لوکس نزدیک کرده است. MX-5 همچنان نشان می دهد نیازی به تجهیزات زیاد برای خودنمایی ندارد. سادگی، راحتی و ارگونومی این کابین جزو فاکتورهای اصلی اش است. MX-5 خودرویی است که تحسین کارشناسان زیادی را برانگیخته است.
- مرسدس بنز S کلاس
S کلاس هنوز هم پرچم دار کلاس خود بوده و واقعاً تک تک دلارهای پرداختی را جبران می کند. مرسدس سال هاست که کابین های استثنایی برای محصولات خود ارائه می کند. S کلاس سواری دوست داشتنی ای داشته ولی ترجیح خواهید داد در صندلی عقب لم داده و از فضا لذت ببرید. از متریال سطح بالا گرفته تا راحتی فوق العاده زیاد و صندلی های عقب گیرا، همه چیز این خودرو در حد اعلاست.
- بنتلی کانتیننتال GT
S کلاس خودرویی شگفت انگیز است اما اگر بخواهید خودنمایی کنید بنتلی کانتیننتال GT 2019 را انتخاب خواهید کرد. همه چیز را به صورت استاندارد خاص خودش انجام می دهد اما می خواهیم خودمان رانندگی کنیم و اینجاست که بنتلی را انتخاب خواهیم کرد. کابین این خودرو پر از چرم، چوب و تریم فلزی باکیفیت بوده و دقیقاً مناسب یک آقا و خانم متشخص است.
- جنسیس G۹۰
اگر نمی خواهید پول زیادی را برای خرید یک خودروی لوکس خرج کنید می توانید جنسیس G90 را انتخاب نمایید. اگر به نشان خودرو اهمیت ندهید شاید فکر کنید پشت فرمان یک خودروی اروپایی کاردرست نشسته اید. متریال درجه یک شامل صندلی های چرمی زیبا و پانل درب های متمایز باعث شده اند کابین این خودرو از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.
- رولزرویس فانتوم
اصلاً نمی توان رولزرویس را نادیده گرفت و چه کسی نمی خواهد داخل این هواپیمای زمینی بنشیند؟ هر بخش کابین فانتوم با دقت وصف ناپذیری طراحی و ساخته شده و فقط کافی است روی صندلی های بسیار راحت آن بنشینید تا دنیای دیگری را تجربه نمایید. بهتر است درباره سقف رویایی محصولات رولزرویس هم سخن نگوییم که خود دنیای متفاوتی است…
- مک لارن ۷۲۰S
یک خودروی اسپورت عالی نیازمند کابینی عالی تر است و مک لارن با تولید 720S تبحر خود را نشان داد. دقت نام بازی مک لارن بوده و همه چیز در جای درست خود قرار داشته و مهندسی و استایل جذاب خود را به رخ می کشد. فرقی نمی کند خریداران این سوپر اسپورت استایل کلاسیک یا اسپورت را دوست داشته باشند زیرا کابین در کل زیبا و راحت است.
- جیپ گلادیاتور
بخش اعظم کابین جیپ رانگلر کاملاً صحیح طراحی شده اما وقتی از پشت فرمان F-150 پایین آمده و داخل کابین گلادیاتور بنشینید آن موقع خواهید فهمید که کابین این خودرو چقدر کاربردی و مفید است. گلادیاتور تمرکز زیادی روی کاربرد واقعی و خشونت داشته و اینجاست که فضاهای ذخیره ای مناسب شامل فضای قفل شونده در کف صندلی ها را خواهید دید.
- لکسس LC
لکسس LC علیرغم سیستم اطلاعات سرگرمی بد خود در این لیست قرار گرفته است. LC راحتی فوق العاده ای داشته و استایلی که در کابین آن وجود دارد ما را به یاد محصولات بنتلی می اندازد. طراحی بدنه ی LC طرفداران و دشمنان زیادی دارد اما وقتی داخل کابین بنشینید دیگر چیزی را به یاد نخواهید آورد.
- هوندا آکورد
شک و تردیدهایی در انتخاب سدان میان سایز مزدا و هوندا آکورد وجود داشت اما خیلی خوشحالیم که کلید تنظیم صدای آکورد دوباره بازگشته و هوندا توجه زیادی به جزئیات کابین داشته است. شما حتی می توانید از مزدا 6 به خاطر اینکه آکورد سطح کابین خود را چند پله بالاتر برده انتقاد کنید. احساسی که در کابین وجود دارد بسیار لوکس تر از قیمت واقعی خودرو بوده و همچنان با همکاران بین انتخاب این خودرو و مزدا 6 کل کل خواهیم داشت.
- رم ۱۵۰۰
رم 1500 رایحه ای تازه در بازار پیکاپ ها محسوب می شود. بنا به دلایلی جی ام سی همه چیز را به خوبی انجام داده اما توجه زیادی به جزئیات کابین محصولات خود نمی کند ولی رم هنوز هم کار فوق العاده ای انجام می دهد و کابین محصول آن از نظر فضای داخلی و سیستم اطلاعات سرگرمی نقص بسیار کمی دارد.
- آئودی A۸
آئودی استاد استفاده از تکنولوژی های جدید در محصولاتش است. هیچ راه بهتری برای لذت بردن از A8 در صندلی های عقب وجود ندارد. البته تا زمانی که پشت فرمان ننشینید نخواهید توانست سواری راحت خودرو را درک کرده و با استفاده از کاکپیت مجازی به تمامی اطلاعات دسترسی داشته باشید. سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن A8 که خود حکایت دیگری است…
- فراری ۸۱۲ سوپرفست
تمرکز روی طراحی بدنه و پرفورمنس خودرو معمولاً باعث غفلت از کابین می شود اما هیچ خودروسازی طراحی فرمان جذابی مثل فراری ندارد. شکل، احساس و وزن فرمان خودروهای فراری بسیار لذت بخش است…
ما ۸۱۲ سوپرفست را به این خاطر انتخاب کردیم که در میان خودروهای مدرن حس متفاوتی داشته و فاقد صفحه نمایش مرکزی می باشد. به این ترتیب راننده عمده توجه خود را روی صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر، جاده و فرمان معطوف خواهد کرد.
منبع: carbuzz