روی گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس

  1. شنبه ۲۵ آبان ۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ (۴ سال،۴ ماه قبل)
روی‌گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس
به گزارش فرانگر

شکی وجود ندارد که تصمیم فورد و جنرال موتورز در خاتمه تولید خودروهای سواری و تمرکز هرچه بیشتر روی شاسی بلندها یک حرکت بحث برانگیز و جنجالی بوده است. فورد به ویژه اقدام به حذف کامل خودروهای کامپکت و سدان خود در آمریکا کرده و تمرکزش را کاملاً صرف تولید شاسی بلندها و پیکاپ ها نموده است. ایده ی فورد این بوده که خریداران خودروهای کلاس های یاد شده همچنان به فورد وفادار باقی مانده و شاسی بلندهای این شرکت را خواهند خرید اما تحلیل های ادموندز نشان می دهد بخش قابل توجهی از این افراد در حال روی گردانی از فورد و جنرال موتورز بوده و پول خود را صرف خرید خودرو از رقبایی می کنند که هنوز هم خودروهایی در این سگمنت دارند.

این مطالعه تمرکزی ویژه روی خریداران و مالکان فورد فوکوس و شورولت کروز داشته است. این دو خودروی کامپکت اخیراً از بازار آمریکا حذف شده اند. نگاهی به فاکتورهای گوناگون تا سپتامبر ۲۰۱۹ نشان می دهد ۴۲ درصد از مالکان فوکوس و کروز اقدام به انتخاب شاسی بلندها نکرده اند. ۲۳ درصد از مالکان کروز شورولت را رها کرده و خودرویی از یک خودروساز دیگر خریده اند. این عدد حتی درباره فوکوس بزرگ تر بوده و حدود یک سوم از مالکان اسبق این خودرو در حال انتخاب محصولی از برند دیگر می باشند.

این خریداران به کجا می روند؟ تحقیق موردبحث آمار دقیقی نداشته اما گفته که رقبایی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک که دو محصول کامپکت هستند در میان ۱۰ خودروی پرفروش بازار آمریکا باقی مانده اند. این تحقیق همچنین می گوید برخی از این خریداران در حال انتخاب کراس اوورهای کامپکت از خودروسازانی همچون جیپ، هیوندای و کیا می باشند.

روی گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس

روی گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس

روی گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس


مطالعه یاد شده خاطرنشان ساخته برخی از خریداران خودروهای جدید همچنان به فورد و جنرال موتورز وفادار باقی مانده است. 21 درصد از مالکان کروز ظاهراً شاسی بلندی از همین خودروساز را انتخاب کرده و 18 درصد از مالکان فوکوس هم یک فورد دیگر را خریده اند؛ اما هر دو شرکت به وضوح در حال از دست دادن مشتریان خود هستند. آن ها نمی خواهند پول اضافی برای خرید شاسی بلندها و حتی یک مدل پایه همچون فورد اکواسپورت یا شورولت تراکس بدهند. این خودروها قیمت پایه ی بالای 20 هزار دلاری دارند. اگرچه کلاس خودروهای سدان و کامپکت رو به افول است اما هنوز هم فروش فراتر از 4.5 میلیون دستگاهی تا به اینجای سال 2019 داشته اند.

آیا استراتژی جدید فورد و جنرال موتورز در آینده ثمره ای خواهد داشت؟ تنها زمان نشان خواهد داد اما اگر ما مقامات رده بالای این دو شرکت بودیم از همین الان نگرانی خود را نشان می دادیم…

روی گردانی مشتریان از شورولت کروز و فورد فوکوس




همرسانی نوشتار: