گروه های خودروسازی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن اعلام کرده اند در حال برنامه ریزی برای زنده نگه داشتن تمامی برندهای خود پس از پروژه ادغام هستند. اگرچه این خبر در کل خوب است اما فیات-کرایسلر شاید با برخی نمایندگی های خود به مشکل بر بخورد زیرا خودروها و تراک های بیشتری در مقایسه با درخواست نمایندگان خود تولید کرده است.
بلومبرگ در مصاحبه با مسئولان ۴ نمایندگی فیات-کرایسلر که نامشان هم منتشر نشده فهمیده این خودروساز حدود ۴۰ هزار خودروی سفارش داده نشده را به نمایندگی های خود فرستاده و این امر باعث ایجاد تنش هایی شده است. این استراتژی در صنعت خودرو با نام “بانک فروش” شناخته می شود و حقه ای قدیمی است تا با آن نمایندگی ها خودروهایی را دریافت کنند که در واقع سفارش نداده اند.
فیات-کرایسلر استفاده از استراتژی بانک فروش را رد کرده و گفته که هم اکنون از سیستم پیش بینی تولید و تحویل جدیدی استفاده می کند که هدف آن هماهنگی بهتر با نیازهای سفارشی نمایندگان در زنجیره تأمین و کارخانه های تولید است. مدیر روابط عمومی فیات-کرایسلر گفته است: “ما در حال تولید خودروهای از پیش مشخص شده بر مبنای تقاضای پیش بینی شده هستیم بنابراین خودروهای مدنظر زمانی به دست نمایندگی ها می رسند که آن ها را نیاز داشته باشند.” او همچنین می گوید این سیستم جدید تاکنون موفقیت آمیز بوده و این خودروساز سه ماهه سوم سال جاری میلادی را تنها با هزار دستگاه خودروی بدون سفارش باقی مانده در انبارها سپری کرده است.
تحقیقات ادموندز نشان می دهد خودروهای فیات-کرایسلر معمولاً بیشتر از حد متوسط در نمایندگی ها می مانند. داج، جیپ و کرایسلر مدت زمان انتظار فروش نسبتاً کمی دارند و این عدد بین ۶۹ تا ۱۰۰ روز متغیر است اما برندهای فیات و آلفارومئو با فروش محصولات خود مشکل داشته و خودروهای آن بیش از ۱۸۰ روز در نمایندگی ها می مانند.