طبق اعلام رسمی مازراتی، تولید مدل های گرن توریزمو و گرن کابریو خاتمه یافته است و سازندهٔ ایتالیایی برای گرامیداشت پایان تولید این خودرو، مدل ویژهٔ تک ساختی از گرن توریزمو را با نام Zeda معرفی کرده است. بدنهٔ این خودرو با ترکیب سه رنگی آبی، سفید و مشکی رنگ آمیزی شده و انتقال بین رنگ ها با شیب ظریفی صورت گرفته است. مازراتی این تغییر رنگ روی بدنهٔ گرن توریزمو را نشانگر انتقال این شرکت به عصری جدید می داند. به گفتهٔ مازراتی، این طرح نشان می دهد Zeda پُلی است که گذشته، حال و آینده را به هم وصل می کند.
طرح بیرونی منحصربه فرد این خودرو توسط Centro Stile Maserat طراحی شده است. قسمت جلویی Zeda با رنگ آبی سنتی مازراتی رنگ آمیزی شده اما این رنگ به آرامی به مشکی براق که سازنده آن را تأثیر متالوژی می داند و سپس سفید ساتن تبدیل می شود. Zeda تلفظ حرف Z در گویش محلی مودنای ایتالیا است و مازراتی با انتخاب این نام قصد دارد نشان دهد که برای هر پایانی آغاز جدیدی وجود دارد زیرا این شرکت در حال به روزرسانی کارخانهٔ Viale Ciro Menotti خود در شهر مودنا برای تولید یک خودروی اسپرت جدید است.
این خودرو که احتمالاً از کانسپت آلفیری الهام می گیرد، خودرویی عملکرد بالا خواهد بود که از جدیدترین تکنولوژی ها برخوردار بوده و سال آینده به بازار عرضه می شود. یک نسخهٔ تمام الکتریکی از این خودروی اسپرت جدید هم ارائه خواهد شد. مازراتی در مورد تغییرات کارخانهٔ مودنا چیزی نگفته است اما تأیید کرده است که این کارخانه به اتاق رنگ کاملاً جدیدی مجهز می شود. به گفتهٔ این شرکت، این اتاق رنگ قسمتی برای تماشا خواهد داشت که برای خریداران امکان مشاهدهٔ فرایند رنگ آمیزی خودروی خود را فراهم می کند.
مدل های گرن توریزمو و گرن کابریو سال ها است که جزء محصولات اصلی مازراتی محسوب می شوند. گرن توریزمو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۷ رونمایی شد و گرن کابریو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ به آن اضافه شد. این گرن تورر توسط پینین فارینا طراحی شده و به پیشرانهٔ هشت سیلندری مجهز بود که با همکاری فراری توسعه پیدا کرده بود. هرچند گرن توریزمو و برادر روبازش در سال ۲۰۱۷ فیس لیفتی را تجربه کردند اما پس از دوازده سال هم اکنون عمر آن ها به پایان رسیده است. این دو خودرو طی این مدت بیش از ۴۰ هزار دستگاه فروش داشته اند که سهم گرن توریزمو ۲۸,۸۰۵ دستگاه و گرن کابریو ۱۱,۷۱۵ دستگاه بوده است.
هرچند تولید نسل کنونی گرن توریزمو خاتمه یافته است اما مازراتی قبلاً برنامه های توسعهٔ نسل جدید آن را تأیید کرده است. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به بازار می آید و در سال ۲۰۲۲ مدل گرن کابریو هم به آن اضافه خواهد شد. مثل همهٔ محصولات آیندهٔ مازراتی، هردو نسخهٔ این گرن تورر با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی هم ارائه خواهند شد. سازندهٔ ایتالیایی فعلاً اطلاعات زیادی از نسل آیندهٔ گرن توریزمو منتشر نکرده اما تأیید کرده است که این خودرو به تکنولوژی رانندگی نیمه خودران سطح سه مجهز خواهد بود. همچنین گفته شده نسخهٔ الکتریکی گرن توریزمو از قابلیت شارژ سریع، بُرد طولانی و حالات رانندگی منحصربه فرد برخوردار خواهد بود و پویایی و عملکرد رانندگی سنتی مازراتی را ارائه می کند.