موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C۸ را تأیید کرد

  1. چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ ساعت ۰۷:۲۰ (۱۱ ماه،۱ هفته قبل)
موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C8 را تأیید کرد
به گزارش فرانگر

چند هفته پیش، موتورترند یک دستگاه کوروت C۸ را که در اختیار داشتند با دستگاه داینو آزمایش کرده و گزارش شوکه کننده ای را در مورد قدرت تولیدی پیشرانهٔ این خودرو منتشر کرد. طبق این گزارش، این خودرو روی چرخ های خود ۵۵۸ اسب بخار قدرت دارد و ازآنجایی که قدرت روی چرخ ها همیشه کمتر از توان تولیدی موتور است، محاسبات ریاضی قدرت تولیدی موتور این خودرو در میل لنگ را عدد باورنکردنی ۶۵۰ اسب بخار نشان می داد. قطعاً این عددی باورنکردنی است و از قبل می دانستیم چنین چیزی غیرممکن است. حتی با دلایلی اثبات کردیم که تولید چنین نیروی توسط موتور ۶.۲ لیتر تنفس طبیعی کوروت امکان پذیر نیست.

حال اما موتورترند تأیید کرده است که در آزمایش داینوی کوروت خطایی رخ داده است. به طور خلاصه، در این آزمایش دو پارامتر کلیدی نادرست بوده که یکی از آن ها تنظیم دستگاه داینو روی حالت چهارچرخ محرک بوده است. به عبارت دیگر، داینو تصور کرده است که در حالت عادی این نیرو باید به هر چهارچرخ منتقل شود درحالی که در هنگام آزمایش فقط چرخ های عقب کوروت در حال چرخش بوده اند. این اشتباه بسیار بزرگ و فاحشی به نظر می رسد.

موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C8 را تأیید کرد

اشتباه دیگر در فرض اسب بخار بار جاده ای کوروت در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است. اسب بخار بار جاده ای میزان نیرویی است که برای حرکت یک خودرو در جاده با سرعت ثابت در چرخ های محرک لازم است. این قدرت با توجه به سرعت خودرو، ضریب آئرودینامیک، اصطکاک مکانیکی و مقاومت لاستیک ها متفاوت خواهد بود. اسب بخار بار جاده ای کوروت C۸ هنوز توسط جنرال موتورز اعلام نشده است و هرچند می توان این قدرت را در خارج از کمپانی سازنده اندازه گیری کرد اما موتورترند زمان لازم برای انجام این کار را نداشته و از قدرت بار جاده ای نسل قبلی کوروت استفاده کرده است زیرا کوروت C۸ فقط چند روز در اختیار موتورترند بوده و تست داینو یک تصمیم لحظه آخری بوده که در آخرین روزی که خودرو را در اختیار داشته اند انجام گرفته است.

موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C8 را تأیید کرد

این دو عامل باعث شده است داینو قدرت موتور کوروت را بیش از آنچه واقعاً هست نشان دهد. متأسفانه راهی برای انجام مجدد آزمایش در کامپیوتر با پارامترهای اصلاح شده وجود ندارد و باید با استفاده کوروت دیگری، آزمایش داینو یک بار دیگر صورت گیرد؛ اما چون پرفورمنس کوروت در آزمایش های رانندگی بسیار چشمگیر بوده است، موتورترند هنوز هم خواهان پیدا کردن قدرت واقعی آن بوده است؛ بنابراین از آزمایش داینوی جاده ای استفاده شد که با سنجش تایم رسیدن خودرو از سرعتی به سرعت بالاتر و تجزیه وتحلیل میزان شتاب خودرو بین هریک از این نقاط سرعت و همین طور در نظر گرفتن وزن و آئرودینامیک کوروت C۸، نیروی تقریبی در چرخ ها تخمین زده شد.

موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C8 را تأیید کرد

تمام این بررسی ها قدرتی بین ۴۲۵ تا ۴۵۰ اسب بخار را در چرخ ها نشان دادند که با فرض ۱۵ درصد اتلاف نیرو، قدرت پیشرانهٔ کوروت در میل لنگ ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. بااین حال تا زمانی که یک کوروت C۸ دیگر روی داینو نرود نمی توان در این مورد به طور قطعی اظهارنظر کرده و قدرت دقیق موتور ۶.۲ لیتری LT۲ را در میل لنگ و روی چرخ ها مشخص نمود. برای فهمیدن این موضوع باید تا سال آینده که نسخهٔ تولیدی کوروت C۸ به جاده ها می آید صبر کنیم.

موتورترند اشتباه در آزمایش داینوی کوروت C8 را تأیید کرد




همرسانی نوشتار: