علیرغم استفاده از نامی جدید در چند سال گذشته، ب ام و سری ۴ کوپه و کانورتیبل اساساً نسخه ی دو درب سری ۳ بوده است.
بنابراین جدای از وجود تفاوت در شکل بدنه و تعداد درب ها، آن ها در بسیاری از موارد دیگر از جمله طراحی کابین، پیشرانه ها، گیربکس ها و… اشتراک داشته اند. نسل جدید سری ۴ کوپه نیز همین سنت را ادامه دارد و طراحی کابین مشابهی با سری ۳ جدید دارد.
سری ۴ کوپه جدید از همان طراحی داشبورد شامل موقعیت سیستم اطلاعات سرگرمی، کنترل های سیستم تهویه مطبوع و فضاهای ذخیره ای سود می برد. حتی فرمان چندکاره با پدال شیفترها نیز مشابه سری ۳ بوده و همین موضوع درباره ورودی های هوا، اهرم تعویض دنده، کلید چرخان، دکمه های حالت رانندگی و… صدق می کند. صندلی های عقب سری ۴ کوپه در مقایسه با سری ۳ جدید فضای کمتری داشته و تنها برای دو نفر طراحی شده اند. همچنین به خاطر خط سقف خمیده این خودرو فضای سر کمتری وجود خواهد داشت.
اما بیایید کمی هم درباره طراحی ظاهری این خودرو صحبت کنیم که چراغ های جلو و عقب نازک تری در مقایسه با نسل پیشین خواهد داشت. البته سؤال بزرگ به استفاده یا عدم استفاده از جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ که در کانسپت ۴ مشهور وجود داشت بازمی گردد.
نسخه های M این خودرو نیز با کیت های بدنه، رینگ ها و خروجی های اگزوز خاص عرضه خواهند شد.
پیشرانه های بکار رفته در سری ۴ جدید مشابه سری ۳ بوده و نسخه های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه آن نیز طبق انتظارات با طیفی از پیشرانه های ۴ و ۶ سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی عرضه خواهند شد. همچنین باید منتظر مدل پلاگین هیبریدی هم باشیم.
پرچم دار این خانواده M۴ خواهد بود که طبق انتظارات از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مدل های X۳ M و X۴ M سود برده و حداکثر قدرت ۵۱۰ اسب بخاری در نسخه های کامپتیشن دارد. گشتاور ۵۹۸ نیوتون متری این پیشرانه در مدل های استاندارد و کامپتیشن یکسان است.