شکی وجود ندارد که استون مارتین در سال جاری میلادی وضعیت مالی خوبی نداشته است. این خودروساز در ماه جولای مجبور به کاهش پیش بینی خود درباره میزان فروش و درآمدها کرد که دلیل آن نیز افت فروش در بازارهای اروپایی و بریتانیا بود. این موضوع وقتی که به میزان فروش استون مارتین در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ نگاه می کنیم بیش از پیش خود را نشان می دهد.
متأسفانه این وضعیت از سال های پیش تاکنون بهبود نیافته زیرا استون مارتین اعلام کرده در سه ماهه سوم امسال ضرر ۱۳.۵ میلیون پوندی را پس از افت فروش ۱۶ درصدی تجربه کرده است. در مقام مقایسه باید گفت استون مارتین در بازه زمانی مشابه در سال پیش سود ۳.۱ میلیون پوندی داشته و البته در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ضرر نگران کننده ۷۹ میلیون پوندی را ثبت کرده که بر پیچیدگی اوضاع می افزاید.
علیرغم این موارد، سهم این خودروساز در بازار کمی بهبود یافته زیرا استون مارتین سود یک سال کامل را تا حدی حفظ کرده است. تقاضای کم برای استون مارتین ونتیج یکی از فاکتورهای کلیدی در بحث ضرر مالی می باشد. تنها ۸۷۸ دستگاه از خودروی اسپورت و پایه استون مارتین در سال جاری و در اروپا فروخته شده و این میزان فروش کمتر از نصف فروش پورشه ۹۱۱ تنها در ماه سپتامبر می باشد.
اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین گفته است:
بازاری که ونتیج در آن حضور دارد با افت تقاضا روبرو بوده و علیرغم افزایش سهم از بازار، تقاضا برای ونتیج کمتر از برنامه های ابتدایی ما بوده است. به همین خاطر حجم فروش کلی ما در مقیاس سال به سال کاهش یافته ولی ما اقدام به ایجاد توازن در میزان رشد، موقعیت برند و موجودی نمایندگی ها می کنیم.
او ادامه می دهد:
این فشار روی فروش تا پایان سال ادامه خواهد داشت و هم اکنون انتظار داریم کل فروش ما کمتر از پیش بینی های قبلی باشد اما همین موضوع در بازار کلی خودرو هم دیده می شود.
استون مارتین در بیستم نوامبر از اولین شاسی بلند تاریخ خود یعنی DBX رونمایی خواهد کرد و این خودرو می تواند به رشد درآمدهای شرکت کمک کند. این خودرو بنا به گفته ها مهم ترین محصول برند بوده و در زمانی بسیار حیاتی معرفی خواهد شد.