به خطر افتادن کارخانه های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

  1. یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ ساعت ۰۷:۵۵ (۴ سال،۴ ماه قبل)
به خطر افتادن کارخانه‌های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن
به گزارش فرانگر

علیرغم اینکه فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن می گویند ادغام آن ها هیچ تأثیری روی کارخانه های تولید نخواهد داشت اما خبرهای منتشر شده نشان می دهد تأسیسات اروپایی احتمالاً با خطر بزرگی روبرو خواهند بود.

این گروه خودرویی بزرگ که به تازگی تشکیل شده می تواند منجر به ایجاد ظرفیت تولید مازاد ۶ میلیون دستگاهی در بازاری نه چندان پررونق مخصوصاً در کلاس خودروهای کوچک اروپا شود. هر دو خودروساز موردبحث در این کلاس حضوری پررنگ دارند.

یکی از تحلیلگران شرکت LMC اتوموتیو می گوید:

به خطر افتادن کارخانه های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

نرخ بهره وری زیر ۵۸ درصد خواهد بود که می تواند این گروه جدید را با حدود ۶ میلیون دستگاه ظرفیت تولید مازاد در سراسر جهان روبرو کند. اروپا احتمالاً در مرکز این موضوع قرار داشته و احتمال تعطیلی کارخانه های آن وجود دارد.

کارخانه هایی همچون تأسیسات فیات در صربستان و تأسیسات واکسهال در انگلستان جزو آسیب پذیرترین کارخانه ها از نظر احتمال تعطیلی هستند.

به خطر افتادن کارخانه های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

مقامات دولتی و اتحادیه های کارگری قبلاً نگرانی خود درباره تعدیل نیروی احتمالی را ابزار کرده اند اما تاکنون فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن تعطیلی هر کارخانه ای را رد کرده و این نگرانی ها را بی مورد دانسته اند.

به خطر افتادن کارخانه های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

همچنین ضرب العجل اروپا به خودروسازان برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۵ باعث شده فشار زیادی روی فیات-کرایسلر وارد شود تا از پیشرانه های مدرن تر و کم مصرف تر پژو-سیتروئن استفاده کند. همین موضوع آینده ی کارخانه های پیشرانه ی فیات-کرایسلر در ایتالیا و لهستان را در هاله ای از ابهام قرار داده است. تحلیلگر LMC در نهایت می گوید:

به خطر افتادن کارخانه های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

احتمالاً در بلندمدت یک یا دو کارخانه تولید پیشرانه ی فیات-کرایسلر در اروپا دیگر موردنیاز نخواهند بود.



همرسانی نوشتار: