بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۹ جدید

  1. شنبه ۱۸ آبان ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۱۱ ماه،۳ هفته قبل)
بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید
به گزارش فرانگر

زمانی که قبلاً به صورت مختصر پشت فرمان سانگ یانگ کوراندو نشسته بودیم تحت تأثیر بهبودهای صورت گرفته در این خودرو نسبت به نسل قبل قرار گرفتیم. البته برخی شک و تردیدها درباره این خودرو باقی مانده بود که اصلی ترین آنها پیشرانه ی دیزلی کوراندو بود.

اما از هم اکنون پیشرانه بنزینی نیز در دسترس بوده و ما هم کوراندوی مجهز به این قلب آهنین را تست کرده ایم. آیا کوراندوی بنزینی بهتر از مدل دیزلی خواهد بود؟ آیا کوراندو هم اینک می تواند رقیبی مناسب برای خودروهایی همچون کیا اسپورتیج یا رنو کجار باشد؟

سانگ یانگ کوراندو 2019

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته که همچون نمونه دیزلی توسط سانگ یانگ تولید شده است. این پیشرانه با قدرت ۱۶۱ اسب بخاری ۲۷ واحد قوی تر از پیشرانه دیزلی بوده اما گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری آن ۴۴ واحد کمتر است. البته این گشتاور از دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ پیشرانه در دسترس راننده می باشد.

سانگ یانگ کوراندو 2019

درحالی که پیشرانه دیزلی کوراندو صدای خوبی نداشته مدل بنزینی بسیار نرم تر و بهتر است. سانگ یانگ ادعا می کند لرزش های این پیشرانه کمتر بوده و از این نظر بهتر از اسپورتیج است، هرچند تا زمانی که مقایسه ای نزدیک بین دو خودرو نداشته باشیم نمی توانیم چنین چیزی را تائید کنیم. پیشرانه بنزینی خودرو کاملاً آرام بوده و تنها در زمان شتاب گیری سنگین صدای خود را بروز می دهد.

سانگ یانگ کوراندو جدید

انتقال قدرت نیز به نرمی صورت می گیرد اما خود پیشرانه به اندازه ی قدرت روی کاغذ قوی حس نمی شود. البته سرعت در خط مستقیم مهم ترین جنبه ی یک شاسی بلند خانوادگی نیست اما پرفورمنس این نسخه از کوراندو خیلی جالب نبوده و حتی در مقایسه با رقبای کم توان تر نیز چنگی به دل نمی زند.

سانگ یانگ کوراندو جدید

گیربکس دستی استاندارد هم کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. این گیربکس آرام و خوب بوده و تعویض دنده های راحت و آسانی دارد. با پرداخت ۱۵۰۰ پوند بیشتر می توان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را انتخاب کرد که کمی در تعویض دنده ها تعلل می کند اما تعویض هایش نرم است.

سانگ یانگ کوراندو جدید

اگر مصرف پیشرانه کم بود می توانستیم پرفورمنس نه چندان خوب آن را نادیده بگیریم اما به نظر نمی رسد که کوراندو خودروی کم مصرفی باشد. اگرچه مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده اما تست ها نشان می دهد این خودرو در رسیدن به مصرف سوخت متوسط ۷ لیتر در هر صد کیلومتر چالش خواهد داشت.

سانگ یانگ کوراندو جدید

کوراندو در عبور از پیچ ها نیز به ندرت حس هیجان را به راننده تزریق خواهد کرد اما این ضرورتاً چیز بدی نیست. یک حالت اسپورت وجود دارد که باعث سنگین تر شدن فرمان شده اما کوراندو را به هاچبکی اسپورت تبدیل نمی کند. تکان های بدنه کاملاً به چشم می آید و چسبندگی آن نیز به پای رقبا نمی رسد.

سانگ یانگ کوراندو جدید

البته در اکثر مواقع سیستم تعلیق نرم خودرو جو ریلکس و آرامی را به وجود خواهد آورد. مورد استثنا در سرعت های پایین است که سواری خودرو به سطح نازلی می رسد مخصوصاً وقتی از رینگ های ۱۹ اینچی استفاده شده باشد.

سانگ یانگ کوراندو جدید

سانگ یانگ کوراندو جدید

از نظر جنبه های مالکیت و هزینه های نگهداری نیز باید گفت این خودرو ۵ ستاره ایمنی به دست آورده که چیز غیرعادی ای نیست اما گارانتی ۷ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتری آن جزو بهترین های کلاس است. همین موضوع درباره فضای پای عقب هم صادق است و فضای بار ۵۵۱ لیتری آن نیز بهتر از اکثر رقبا می باشد.

نسخه بنزینی کوراندو با سه تریم عرضه می شود. مدل پایه ELX قیمت ۱۹۹۹۵ پوندی داشته و کاملاً رقابتی است زیرا مدل پایه کیا اسپورتیج ۶۷۵ پوند گران تر می باشد. این مدل از نظر تجهیزات خیلی نمی درخشد اما تمامی نسخه های کوراندو دارای رینگ های ۱۷ اینچی، لاستیک های چهارفصل، کروز کنترل، بلوتوث، چراغ ها و برف پاک کن های خودکار هستند.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

تریم بعدی ونچورا نام دارد که ۳ هزار پوند گران تر بوده و طبیعتاً مجهزتر است. در این مدل رینگ های ۱۸ اینچی، صندلی های چرمی گرم شونده، حسگرهای پارک، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و… وجود دارد.

سانگ یانگ کوراندو جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید


نهایتاً به تریم اولتیمیت می رسیم که به رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی LED، ورود بدون کلید، پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، صندلی های چرمی و طیف گسترده ای از سیستم های ایمنی مجهز است. مدل اولتیمیت مجهز به گیربکس اتوماتیک بهای 27995 پوندی داشته و گران ترین نسخه کوراندو لقب می گیرد. همین مدل با پیشرانه دیزلی 4 هزار پوند گران تر بوده و بنابراین کوراندوی بنزینی انتخاب بسیار بهتری است.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید


البته موضوع این است که کوراندو اولتیمیت در مقایسه با برخی رقبا ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی ندارد. این خودرو به صورت اقساطی با سپرده 6 هزار پوندی و قرارداد سه ساله با قسط ماهانه 279 پوندی نیز در دسترس است.

یکی از رقبای سرسخت این خودرو رنو کجار GT Line است که سپرده، اقساط ماهانه و نرخ بهره کمتری داشته و انتخاب عاقلانه تری است.

سانگ یانگ کوراندو جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید


واضح است که پیشرانه بنزینی انتخاب اول برای سانگ یانگ کوراندو می باشد. تا زمانی که به ظرفیت یدک کشی بیشتر پیشرانه دیزلی احتیاج نداشته باشید مدل بنزینی نرم تر و آرام تر اولین انتخاب خواهد بود. این خودرو ارزان تر هم بوده اما خب کوراندو با رقبای قوی و مشهوری دست وپنجه نرم می کند و از نظر سواری، پرفورمنس و ارزش در مقابل مبلغ پرداختی بهترین گزینه ی این کلاس نیست.

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

مشخصات سانگ یانگ کوراندو اولتیمیت ۱.۵ بنزینی

  • قیمت: ۲۷۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۱ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۱۹۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: