پس از افشای چند تصویر، تویوتا رسماً کراس اوور جدید رایز را رسماً در ژاپن معرفی کرده است. این خودرو روی پلت فرم جدید DNGA دایهاتسو ساخته شده که در اصل نسخه ای اقتصادی از پلت فرم TNGA تویوتا است. به گفتهٔ تویوتا، این پلت فرم جدید به ایجاد بدنه ای سبک وزن و بسیار مستحکم کمک کرده است که منجر به ثبات برجستهٔ هندلینگ و راحتی سواری می شود. رایز با ۳,۹۹۵ میلی متر طول، ۱,۶۹۵ میلی متر عرض و ۱,۶۲۰ میلی متر ارتفاع، از C-HR کوچک تر است.
هرچند رایز اندازهٔ کوچکی دارد اما گفته شده از لحاظ فضای بار و فضای داخلی پیشروی کلاس خود است. حجم صندوق بار این خودرو در حالت عادی برابر با ۳۶۹ لیتر است اما این عدد در صورت خواباندن صندلی های عقب این عدد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، کراس اوور جدید تویوتا در داخل کابین هم محفظه های زیادی را برای قرار دادن اشیاء ارائه می کند.
این کراس اوور کوچک ژاپنی به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری بنزینی سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گفته شده این موتور شتاب گیری قدرتمند و روان در سرعت های پایین و مصرف سوخت پایین و عملکرد آرامی را در سرعت های بالا ارائه می کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس D-CVT (گیربکس CVT با دو حالت) صورت می گیرد. در این گیربکس به منظور بهبود راندمان، هم از تسمه و هم از چرخ دنده استفاده شده است. این برای اولین بار است که تویوتا از گیربکس دایهاتسو استفاده می کند.
تویوتا برای رایز یک سیستم چهارچرخ محرک سفارشی را هم در نظر گرفته که کنترل پویای گشتاور نام دارد. این سیستم هنگام آغاز حرکت یا هنگام رانندگی در جاده های لغزنده، گشتاور را به چرخ های عقب هم انتقال می دهد. میانگین مصرف سوخت این خودرو برای نسخه های دیفرانسیل جلو ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است درحالی که نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر ۵.۷ لیتر بنزین مصرف می کند.
رایز همچنین به پکیج ایمنی دستیار هوشمند هم مجهز خواهد بود که سیستم هایی مثل ترمز جلوگیری از برخورد، سیستم جلوگیری از اشتباه در شروع حرکت با کنترل ترمز، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ردیابی در همهٔ سرعت ها و دستیار پارک هوشمند پانوراما را شامل می شود. تویوتا رایز در سه تیپ مختلف با قیمت پایهٔ ۱,۶۷۹,۰۰۰ ین معادل ۱۴,۴۲۰ دلار در ژاپن عرضه می شود.