بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

  1. سه شنبه ۱۴ آبان ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۱۲ ماه قبل)
بررسی شاسی‌بلند بی‌حاشیه فولکس‌واگن تی راک R
به گزارش فرانگر

با تبدیل شدن کراس اوورها و شاسی بلندها به محبوب ترین خودروهای قاره اروپا و دیگر نقاط جهان، جای تعجبی وجود ندارد که خودروسازان به دنبال تولید محصولاتی نوین در کلاس هایی کمتر شناخته شده هستند و برای بسیاری از شرکت ها، منظور از این کلاس ها و خودروها تولید محصولاتی پرفورمنس است.

فولکس واگن تی راک R جدید در روی کاغذ تمامی کارها را به خوبی انجام داده و از زیرساخت و شاسی مشترک با هاچبک اسپورت گلف R سود برده اما همه ی این ها را در بدنه ای شیک تر به مردم ارائه می کند. با قیمت پایه ی ۳۸۴۵۰ پوندی، این خودرو تنها چند صد پوند گران تر از پسرعموی هاچبک خود می باشد.فولکس می گوید طبق انتظارات T-Roc R طیف گسترده تری از خریداران را به خود جلب خواهد کرد و البته جوانان، خانواده ها و بانوان علاقه ی زیادی به آن خواهند داشت. اگرچه این خودرو از نظر پرفورمنس یا مهندسی کمبودی ندارد اما بازهم بدنه ای کراس اوور را شاهد هستیم. اگرچه مدل های R فولکس در نوربرگ رینگ توسعه می یابند اما بنا به گفته های فولکس واگن، این خودرو بیشتر روی جاده تمرکز داشته تا جذابیت بیشتری برای خریداران متنوع خود داشته باشد.

فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

DNA مدل های R در این خودرو حاضر و دقیق بوده و ارتفاع آن از سایر نسخه های استاندارد ۲۰ میلی متر کمتر بوده و از رینگ های ۱۹ اینچی در آن استفاده شده است. شما همچنین سپرهای متفاوتی را خواهید دید. در بخش عقب هم یک دیفیوزر نصب شده است. همچون همیشه نیز رنگ آبی لاپیز متمایز T-Roc R باعث می شود بدانیم ماهیت این خودرو چیست. داخل کابین هم صندلی های اسپورت، پدال های فلزی، غربیلک فرمان D شکل و جزئیات مدل های R در پشت آمپرهای دیجیتالی دیده می شوند.

فولکس واگن تی راک R

در کل باید گفت کابین T-Roc R به اندازه ی گلف R گران قیمت و سطح بالا به نظر نمی رسد هرچند پایه و اساس هر دو خودرو یکی بوده و موقعیت رانندگی و دید این کراس اوور از موارد مثبتش محسوب می شوند. همچنین فضای زیادی برای سرنشینان جلو و عقب وجود داشته و فضای بار ۳۹۲ لیتری نیز با خواباندن صندلی ها به ۱۲۳۷ لیتر می رسد.

فولکس واگن تی راک R

تجربه رانندگی یکی از مهم ترین فاکتورها بوده و روی کاغذ استارت خوبی را شاهد هستیم. نه تنها T-Roc R از همان پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲۹۶ اسبی گلف R استفاده کرده و دارای همان گیربکس ۷ سرعته DSG و سیستم چهار چرخ محرک هالدکس می باشد.

فولکس واگن تی راک R

مهندسان فولکس واگن بجای استفاده مستقیم از برخی قطعات اقدام به اصلاح آن ها کرده اند. سیستم چهار چرخ محرک هنوز هم تمرکز زیادی روی چرخ های جلو داشته اما هم اکنون قدرت را سریع تر از گلف R به چرخ های عقب می فرستد تا با توجه به اضافه وزن ۵۰ کیلوگرمی و مرکز ثقل بالاتر نسبت به گلف کمبود چابکی جبران شود.

فولکس واگن تی راک R

این خودرو همچنین از ساب فریم جلوی آلومینیومی برای استحکام بیشتر و کاهش وزن استفاده کرده و ترمزهای استاندارد خود نیز برابر با پکیج پرفورمنس سفارشی گلف R هستند. فولکس واگن تلاش های زیادی برای مطمئن شدن از عدم دخالت سریع سیستم های کنترل پایداری در امر رانندگی اسپورت انجام داده است.

فولکس واگن تی راک R

سواری این خودرو بدون تعجب زیادی مشابه گلف R می باشد. جدای از چابکی کمتر و توانایی پایین تر در عبور از پیچ های تند، T-Roc R همان چسبندگی زیاد، کشش مناسب و مقاومت تحسین برانگیز در برابر کم فرمانی را داشته و از فرمانی دقیق و مناسب سود می برد.

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R


خودروی حاضر در تست از رینگ های 19 اینچی، دامپرهای تطبیقی و سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ استفاده کرده است. با قرار دادن دامپرها در حالت راحت هنوز هم کیفیت سواری نسبتاً سفتی را مشاهده خواهید کرد که شاید برای برخی افراد یک سورپرایز باشد؛ اما همین امر باعث ایجاد کمترین میزان حرکات در بدنه می شود. ترمزها هم عملکرد خوبی دارند هرچند اگر پدال کمی سفت تر می بود بهتر می شد.

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R


موضوع سورپرایز کننده اینکه پیشرانه کمی باعث عقب ماندگی خودرو می شود. پرفورمنس خودرو کمی زیر سؤال رفته است؛ اما درحالی که سیستم اگزوز یاد شده صدای دل نشینی در دورهای پایین دارد اما با بالا رفتن دور پیشرانه شاهد صدای ناامید کننده ای خواهیم بود.

البته وقتی پا را از روی پدال گاز برمی دارید کمی صدای جذاب به گوش می رسد و هنوز هم در زمان تعویض دنده لذت صدای پیشرانه را حس خواهید کرد. گیربکس یاد شده بخش برجسته ی قوای محرکه بوده و سریع تر و نرم تر از همیشه حس شده هرچند گاهی اوقات با تعویض های غیرمنتظره آن روبرو خواهید شد.

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

با تمامی این موارد باید گفت کراس اوورهای پرفورمنس اگرچه بازار محدودی دارند اما ثابت کرده اند طرفداران آن ها کاملاً سرسخت بوده و آمده اند که بمانند.

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R

بررسی شاسی بلند بی حاشیه فولکس واگن تی راک R


فولکس واگن انتظار دارد نوع متفاوتی از خریداران T-Roc R را به هاچبک اسپورت گلف R ترجیح دهند اما این خودرو از نظر توانایی ها کاملاً به پسرعموی هاچبک خود نزدیک شده است. این خودرو گران تر بوده اما تقریباً به اندازه گلف هیجان انگیز و جادار است.

مشخصات فولکس واگن تی راک R

  • قیمت: ۳۸۴۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: