تجربه رانندگی با آلپاین A۱۱۰S جدید

  1. دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۱۲ ماه قبل)
تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید
به گزارش فرانگر

از جنبه های زیادی، این نسخه ی سریع تر، قوی تر و گیراتر A۱۱۰ همان خودروی اسپورت دو نفره و پیشرانه وسط آلپاین است که مدت های زیادی منتظر تولید آن بودیم. قبلاً برخی افراد از آلپاین به خاطر قدرت ناکافی محصول خود در خط مستقیم شکایت کرده بودند اما این شرکت با تولید مدل S به این افراد پاسخ داده است.

پیشرانه ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی این خودرو هم اکنون ۳۹ اسب بخار قدرت بیشتری داشته و شاسی هم سفت تر و متمرکزتر از قبل بوده و بنابراین A۱۱۰S در تئوری فاقد اشکالات پیشین خواهد بود.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

بله این خودرو ۸ هزار پوند گران تر از نسخه پایه پیور A۱۱۰ است و همچنین گران تر از پورشه کیمن T می باشد اما مدیران آلپاین می گویند A۱۱۰S ویژگی های زیادی داشته و تجربه رانندگی آن کاملاً سطح بالاست. آلپاین اظهار داشته این خودرو بخش اعظم ویژگی های کاربرد روزمره را حفظ کرده و درعین حال یک خودروی اسپورت تواناست.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

به منظور فهمیدن اینکه پولتان کجا خرج شده باید این موارد را در نظر بگیرید. علاوه بر افزایش ۳۹ اسب بخاری قدرت پیشرانه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو به ۴.۴ ثانیه رسیده که یک دهم ثانیه سریع تر از مدل استاندارد می باشد. همچنین حداکثر سرعت خودرو کمی بالاتر رفته و فنرها نیز ۵۰ درصد سفت تر از قبل هستند. همین داستان درباره میله های ضد لغزش هم صدق می کند. A۱۱۰S تنها ۱۱۱۴ کیلوگرم وزن دارد که چند کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد می باشد. این در حالی است که پشت رینگ های خودرو ترمزهای قوی تر و بزرگ تر برمبو دیده می شوند.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

اما از نظر ظاهری آنچه که باعث تمایز مدل S می شود طرح تیره رنگ اطراف چراغ های عقب، جزئیات فیبر کربنی روی ستون های عقب، کالیپرهای ترمز نارنجی و رینگ های خاکستری تیره GT می باشد. ارتفاع خودرو نیز ۴ میلی متر به سطح زمین نزدیک تر شده است.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

خب این خودرو قدرت بیشتر، ترمزهای بهتر، شاسی سفت تر و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه با تعویض های تیز را در اختیار دارد. همچنین همان دیفرانسیل با هدایت گشتاور نسخه استاندارد نیز در A۱۱۰S به چشم می خورد. البته در هر چهار گوشه خودرو لاستیک های پهن تر میشلین پایلوت اسپورت ۴ قرار گرفته که چسبندگی بیشتری را ایجاد می کنند.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

اما آیا نسخه S می تواند گران بودن خود را توجیه کند؟ یا اینکه خریداران همان مدل استاندارد A۱۱۰ را ترجیح خواهند داد؟

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

برای یک لحظه فراموش کنید که کابین دارای پوششی با دوخت های نارنجی در سقف، آفتاب گیرها، کنسول مرکزی و پانل درب هاست؛ و واقعاً چه کسی اهمیت می دهد که سیستم تلماتیک آلپاین به صورت استاندارد وجود دارد یا خیر؟ آنچه واقعاً مهم است چگونگی سواری و رانندگی مدل S بوده و واقعیت این است که آلپاین A۱۱۰S علیرغم سفت تر بودن سواری زیبایی دارد.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

موضوع حیاتی اینکه مدل S همچنان روی زمین می خزد زیرا سیستم تعلیق دوبل جناغی آن برای شمارش تک تک اجزای تشکیل دهنده جاده طراحی شده است. بله شاسی و سیستم تعلیق سفت تر بوده و کمی هم بر صدای تولیدی از جاده افزوده شده اما جادوی اصلی اینجاست: مهندسان شاسی آلپاین در برابر عملکرد افراطی مقاومت کرده اند.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

این خودرو بدون وجود تأخیر توربوی اضافی سریع تر بوده و در شاسی هم ناهنجاری بسیار کمتری وجود دارد و حتی فرمان و ترمزها هم به ویژه در پیچ ها دقیق تر شده اند. زمانی که به سر پیچ برسید با چسبندگی بیشتری مواجه خواهید شد. مدل S همچنین صدای جذاب تری داشته و در هر سه حالت رانندگی موجود غرش های پرطنینی ایجاد می کند.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

قطعاً آلپاین محصول خود را خراب نکرده است. طراحان، مهندسان و تمامی دست اندرکاران تولید این خودرو باعث تولید محصولی بهتر شده اند؛ و به یاد داشته باشید که خود A۱۱۰ استاندارد قبلاً یک خودروی استثنایی بوده است.

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید

تجربه رانندگی با آلپاین A110S جدید


اگر فکر می کردید آلپاین با سفت تر و متمرکزتر کردن این نسخه از A110 عملکرد پیشین خود را خراب خواهد کرد باید بدانید که اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. A110S با بهبود دینامیک سواری نزدیک تر از هر زمان دیگری به پورشه 718 کیمن بوده و یکی از بهترین خودروهای اسپورتی است که ما تاکنون رانده ایم.

مشخصات آلپاین A۱۱۰S

  • قیمت: ۵۶۸۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۸ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: