برخلاف چندین خودروساز مشهور همچون فورد، نیسان برنامه ای برای حذف سدان های خود ندارد. نیسان ماکسیما و آلتیما چندین سال است که در بازار حضور دارند و مشتریان وفادار زیادی نیز پیدا کرده اند. البته برخی شایعات درباره احتمال حذف ماکسیما از بازار منتشر شده اما باید منتظر ماند و دید که آینده چه برای این سدان ژاپنی تدارک خواهد دید.
نیسان به تازگی اعلام کرده ماکسیما ۲۰۲۰ و آلتیما ۲۰۱۹ توانسته اند رتبه “عالی” از IIHS را برای سیستم های پیشگیری از تصادف جلوی خود به دست آورند. این خودروساز ژاپنی سیستم هایی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده را در سدان هایش عرضه می کند که معمولاً چنین سیستم هایی در خودروهای لوکس دیده می شوند.
راب وارن مدیر بازاریابی نیسان آمریکای شمالی گفته است: “کابین خودروهای ما به اندازه ظاهر آن ها مهم است. سیستم AEB با تشخیص عابران پیاده به صورت استاندارد در ۱۰ خودروی مدل سال ۲۰۲۰ نیسان نصب شده و ما در حال کار روی محصولات دیگر برای گسترش این تکنولوژی هستیم.” فرایند بررسی و ارزیابی IIHS شامل سه تست با دو سرعت متفاوت می باشد.
در واقع ماکسیما تنها خودروی تست شده بوده که توانسته به طور کامل در هر ۶ تست انجام شده از برخورد با مانع پیشگیری کند. یکی از مدیران ارشد IIHS می گوید:
خودروسازان معمولاً این سیستم های پیشرفته را در خودروهای لوکس و گران قیمت عرضه کرده یا به عنوان آپشنی با قیمت بالا در نظر بگیرند بنابراین عملکرد عالی سیستم های استاندارد در خودروی رده میانی ماکسیما کاملاً ارزشمند است.
اما سیستم بکار رفته در ماکسیما از رادار و تکنولوژی مبتنی بر دوربین استفاده می کند که می تواند خودروها و عابران پیاده را تشخیص داده و ردیابی کند. اگر عابری تشخیص داده شود، راننده معمولاً با هشدارهای بصری و صوتی و همچنین ترمز خودکار روبرو خواهد شد. هدف نهایی این است که حداقل میزان شدت حادثه کاهش یابد هرچند بهتر از آن پیشگیری کامل از برخورد خواهد بود.
قیمت پایه ی نیسان ماکسیما و آلتیما به ترتیب برابر با ۳۴۲۵۰ و ۲۴۱۰۰ دلار می باشد.