فولکس واگن تیگوآن و مرسدس بنز GLE هردو موفق به کسب جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی از IIHS یا موسسهٔ بیمهٔ ایمنی بزرگراه ها شده اند. البته هیچ کدام از این دو خودرو با تجهیزات استاندارد خود به این جایزه نرسیدند و هردو به اضافه کردن آپشن های ایمنی نیاز داشته اند. جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی به خودروهایی اعطا می شود که در هر شش آزمون تصادف این موسسه شامل برخورد گوشهٔ جلویی سمت راننده، برخورد گوشهٔ جلویی سمت شاگرد، برخورد نیمی از بخش جلویی، برخوردهای جانبی، استحکام سقف و آزمون های مهار سر به همراه آزمایش چراغ های جلو رتبهٔ خوب را کسب کرده و در آزمون سیستم های پیشگیری از تصادف جلو هم رتبهٔ برتر را دریافت کنند.
هردو کراس اوور مرسدس GLE و فولکس واگن تیگوآن در هر شش آزمون تصادف رتبهٔ خوب را کسب کرده اند. GLE اما رتبهٔ بالاترین ایمنی IIHS را به خاطر آپشن چراغ های جلوی LED تطبیقی در پیچ ها و همین طور دستیار نوربالا دریافت کرده است؛ اما چراغ های جلوی پایه این کراس اوور لوکس رتبهٔ قابل قبول را کسب کرده و به همین دلیل GLE با این چراغ ها از دریافت رتبهٔ بالاترین ایمنی بازمی ماند. این خودرو همچنین به صورت استاندارد به سیستم پیشگیری از تصادف جلو مجهز شده که همراه با آن یک سیستم سفارشی هم ارائه می شود. هرچند در بررسی های IIHS هیچ کدام از این سیستم ها بی نقص نبودند اما هردو از هشدارهای موردنیاز برای برخورد جلو برخوردار هستند.
تیگوآن نیز تنها درصورتی که به چراغ های جلوی LED تطبیقی در پیچ ها با دستیار نوربالا و سیستم پیشگیری از تصادف جلو مجهز باشد می تواند رتبهٔ بالاترین ایمنی IIHS را دریافت کند. سیستم پیشگیری از تصادف جلوی این خودرو رتبهٔ برتر و چراغ های جلوی آن رتبهٔ خوب را کسب کرده اند. البته این چراغ های تطبیقی فقط برای نمونه های ساخت بعد از جولای ۲۰۱۹ قابل سفارش هستند و به همین دلیل، به گفتهٔ IIHS مدل های قبلی با چراغ های معمولی رتبهٔ پایینی کسب می کنند و بنابراین تیگوآن با آن چراغ ها جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی را کسب نمی کند. چراغ های پایهٔ هالوژن این کراس اوور آلمانی هم رتبهٔ ضعیف را دریافت کرده اند.
این دومین محصول فولکس واگن است که جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی IIHS را کسب می کند زیرا گلف GTI هم سال گذشته موفق به کسب همین جایزه شد. نسل قبلی مرسدس GLE هم همین جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی را کسب کرد اما برای به دست آوردن این جایزه به سیستم پیشگیری از تصادف جلو و چراغ های جلوی خاص نیاز داشت.