برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

  1. شنبه ۱۱ آبان ۹۸ ساعت ۱۱:۰۳ (۴ سال،۵ ماه قبل)
برندهای زیاد گروه فولکس‌واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!
به گزارش فرانگر

بزرگ ترین شرکت های روی زمین همچون مک دونالد، NHS و گروه فولکس واگن همیشه کار درست را انجام نمی دهند.

برای نمونه، علیرغم اینکه غول خودروسازی آلمان کارمندان، برندها و انعطاف بیشتری در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود یعنی تویوتا دارد اما خودروهای کمتری را به فروش می رساند و از جریمه های بیشتر و سود کمتر رنج می برد. بله ما تحت تأثیر کارمندان ۷۰۰ هزار نفری گروه فولکس واگن در سراسر جهان قرار گرفته ایم اما برندهایی که زیر چتر فولکس واگن کار می کنند باید وضعیت دیگری را پیدا کنند.

آن گونه که ما می بینیم، اشکودا و سئات در سطح پایین قرار داشته، کوپرا و فولکس واگن برندهای رده میانی بوده و آئودی در بالا قرار می گیرد. با این وجود همه ی برندها از نظر طیف محصولات، کیفیت تولید، قیمت و… تقریباً در یک سطح قرار دارند. معمولاً این برندها و محصولاتشان درگیر یک رقابت بی معنی با یکدیگر هستند. این موضوعی بد و هزینه بر است؛ و این شما یعنی مصرف کننده گرامی هستید که هزینه ی این رقابت درون خانوادگی را می پردازید و از مشتری سئات به مصرف کننده فولکس واگن تبدیل می شوید که چرخه ای مضحک است.

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

یکی از نمونه های بارز این همپوشانی رقابتی به اشکودا مربوط می شود. درحالی که تیم بازاریابی اشکودا زمان زیادی را صرف معرفی سوپرمینی شهری سیتی گو کرده، تقریباً نسخه های مشابه این خودرو در بازار با نام های دیگر یعنی فولکس واگن آپ و سئات Mii وجود دارند. نکته چیست؟ اگر گروه فولکس واگن تنها یک سوپرمینی پایه در بازار داشته باشد توجیه پذیرتر خواهد بود. ارزان ترین برند در این میان اشکوداست بنابراین باید به این شرکت حق انحصاری تولید و فروش این خودروی کوچک را داد؛ و اگر هم تولید هر سه نسخه برای گروه فولکس واگن ضروری است، حداقل باید تمایز بیشتری بین آن ها وجود داشته و حتی نسخه های لوکس تر نیز تولید شوند.

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

میشائیل جاست، مدیر استراتژی تولید گروه فولکس واگن وارد این بحث شده و اعتراف می کند که او نیازمند مدیریت واضح تر هویت برندهای فولکس واگن می باشد.

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

با راندن هر این خودروها می توان گفت تفاوت بسیار کمی بین نسخه های ۱ لیتری آئودی A۱، سئات ایبیزا، اشکودا فابیا و فولکس واگن پولو وجود دارد. هیچ یک از این خودروها حس محصولات ارزان قیمت یا لوکس را ندارند. همه بهتر از متوسط بوده و به یک اندازه کلافه کننده هستند و البته قیمتشان نیز تفاوت زیادی باهم ندارد.

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

با بهای ۱۲ هزار پوندی، نسخه ی تقریباً پایه ی اشکودا فابیا در کف قرار می گیرد و پس از آن نیز مدل های کمی مجهزتر سئات ایبیزا، پولو و نهایتاً A۱ با قیمت ۲۰ هزار پوندی قرار می گیرند. احتمالاً همین A۱ لوکس تر گزینه ای توجیه پذیرتر و بهتر برای گروه فولکس واگن خواهد بود.

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!

این موضوع می تواند برای فولکس واگن کم هزینه تر و ساده تر باشد. تمامی محصولات سئات و اشکودا باید تک دیفرانسیل، با تجهیزات نسبتاً خوب و قیمتی رقابتی مشابه محصولات داچیا باشند. سپس به محصولات کوپرا و فولکس واگن می رسیم که باید اندکی لوکس تر و شیک تر باشند. نهایتاً هم به محصولات لوکس آئودی می رسیم که گران تر بوده و در بالاترین سطح حضور می یابند. به خاتمه ی این همپوشانی فکر کرده و انتخاب بهتری را در اختیار مشتریان گروه فولکس واگن قرار دهید…

برندهای زیاد گروه فولکس واگن، دردسری برای رقابت داخلی؟!




همرسانی نوشتار: