هنوز چند روزی بیشتر از معرفی نسل هشتم فولکس واگن گلف نمی گذرد پس چرا این خودروساز باید درباره جانشین آن صحبت کند؟ به خاطر اینکه مجله تاپ گیر با یکی از مسئولان بخش قوای محرکه فولکس واگن درباره آینده ی این خودرو و همچنین مرگ پیشرانه های درون سوز گفت وگو کرده است. حتماً می دانید که گروه فولکس واگن برنامه های بسیار مفصلی برای عرضه طیف گسترده ای از خودروهای الکتریکی در دهه آینده میلادی دارد.
البته این امر به معنی خاتمه تولید مدل های درون سوز در آینده ای میان مدت نخواهد بود زیرا مدیر فولکس گفته این شرکت هنوز هم در ۱۰ سال آینده خودروهایی با سوخت فسیلی را تولید خواهد کرد. او گفته است: “قطعاً در سال ۲۰۳۰ شاهد الکتریکی سازی خواهیم بود. حتی رئیس من هم خیلی مشتاق نیست.” او خاطرنشان ساخته طبق شواهد متقاعد شده که نسل نهم گلف تولید خواهد شد. با توجه به چرخه هفت ساله ای که نسل های گوناگون گلف داشته اند، احتمالاً نسل نهم این خودرو در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.
احتمالاً می دانید که حرکت به سمت الکتریکی سازی یکی از اعضای خانواده گلف را از بین برده و هشتمین نسل این خودرو در نسخه تمام الکتریکی عرضه نخواهد شد. گلف الکتریکی جای خود را به ID.3 جدید داده است. این خودرو اولین محصول فولکس واگن است که از پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی یعنی MEB استفاده می کند.
اگرچه گلف الکتریکی دیگر عرضه نخواهد شد اما نسخه های الکتریکی شده ی بیشتری از این هاچبک پرطرفدار وجود دارند. در حقیقت نسل جدید گلف نه تنها در نسخه GTE با قدرت ۲۴۵ اسب بخار عرضه خواهد شد بلکه مدل کم توان تر ۲۰۴ اسبی آن نیز قابل سفارش خواهد بود. هر دو خودرو برد الکتریکی حدود ۶۰ کیلومتری داشته و از مجموعه باتری جدید ۱۳ کیلووات ساعتی استفاده می کنند.
البته الکتریکی سازی گلف جدید تنها به مدل های پلاگین هیبریدی محدود نشده چراکه نسخه بنزینی eTSI نیز دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و بهبود قدرت پیشرانه می باشد. این پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری قدرت ۱۱۰ اسبی داشته و پیشرانه ۱.۵ لیتری هم با خروجی های ۱۳۰ و ۱۵۰ اسبی در دسترس است. فولکس واگن قول داده هر سه پیشرانه تا ۱۰ درصد مصرف سوخت بهتری در مقایسه با نسخه های عادی داشته باشند.
با اینکه در نهایت با پیشرانه های درون سوز خداحافظی خواهیم کرد اما تصور اینکه نام گلف بازنشسته شود واقعاً سخت است زیرا این خودرو مهم ترین نام در تاریخ فولکس است. گلف حدود ۴۵ سال است که تولید می شود و بیش از ۳۵ میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته و گلف را به پرفروش ترین محصول تاریخ این برند تبدیل کرده است.