شاسی بلند مشهور و پرچم دار تویوتا یعنی لندکروزر از سال ۲۰۰۷ تاکنون و با تغییرات اندکی در حال فروش می باشد. این خودروساز ژاپنی فعلاً برنامه ها برای توسعه نسل بعدی شاسی بلند خود را تائید نکرده و همین امر باعث شده شایعاتی درباره خاتمه تولید آن و یا عدم استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر به خاطر قوانین آلایندگی به گوش برسد. علیرغم اینکه مدل سفارشی لندکروزر با نام هریتیج ادیشن عرضه شده، خبرهایی که اخیراً درباره این خودرو منتشر شده مثبت نبوده اند.
اما شاید در مصاحبه ی جدیدی که یکی از مدیران این شرکت داشته برخی خبرهای خوب درباره لندکروزر را به دست آوریم. معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اگرچه جزئیات زیادی را ارائه نکرده اما اذعان داشته نسل بعدی این خودرو در حال توسعه می باشد.
لندکروزر بازار آمریکا از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۸۱ اسب بخاری استفاده کرده اما این پیشرانه در بازار استرالیا موجود نیست و به جای آن از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توئین توربو دیزلی استفاده شده که طبق شایعات پس از این نسل دیگر عرضه نخواهد شد. احتمالاً جایگزین این قلب آهنین پیشرانه ای ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی و یا حتی هیبریدی خواهد بود چراکه تویوتا به دنبال الکتریکی کردن تمامی محصولات خود تا سال ۲۰۲۵ است.
مدیر تویوتا البته تائید نکرده چه نوع پیشرانه ای در نسل بعدی لندکروزر بکار خواهد رفت:
من فکر می کنم باید منتظر مانده و پاسخ این سؤال را بعداً بفهمیم. صرف نظر از آنچه عرضه کنیم، فکر می کنم مشتریان وفادار ما بسیار خرسند خواهند شد. من می توانم بگویم هر زمانی که لندکروزر جدید را عرضه کنیم خودرویی جذاب و توانا را خواهید دید.
یکی از مدیران روابط عمومی شاخه استرالیای تویوتا نیز اظهار داشته است:
صرف نظر از نوع پیشرانه، قطعاً این قلب آهنین با لندکروزر همخوانی خواهد داشت.
اما نسل فعلی لندکروزر سری ۲۰۰ در تعدادی کم به فروش می رسد.مدیر این برند ادامه می دهد:
فعلاً ما هیچ بیانیه ای برای عرضه نسل جدید نداریم. شاید این خودرو مدت طولانی ای است که ارائه می شود اما می توان گفت روند فروش خود را حفظ کرده است. لندکروزر خودرویی عالی است و بازار بزرگی داشته و قبلاً نیز مشتریان وفادار زیادی را به دور خود جمع کرده است.
نسل فعلی لندکروزر فروش ماهانه ی حدود ۹۰۰ دستگاهی در استرالیا داشته و البته انتظار نمی رود نسل بعدی این خودرو حداقل تا سال ۲۰۲۲ پدیدار شود.