اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر ۲۰۱۹ جدید

  1. پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۴ سال،۵ ماه قبل)
اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید
به گزارش فرانگر

این نسل جدید رنو کپچر است، کراس اوور کوچک که مسئولیت بزرگی بر دوشش دارد. دلیل آن هم جایگزین شدن با نسل پیشینی است که به فروش بیش از ۱.۵ میلیون دستگاهی از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲ تاکنون دست پیدا کرده است.

اما شاید با خود بگویید آن خودرو کار راحتی داشته است. کپچر پیشین جانشین مدل موداس در طیف خودروهای کوچک رنو قرار گرفته و به همراه نیسان جوک باعث شد بازی دیوانه وار کراس اوورها آغاز شود؛ بنابراین اگرچه نسل اول کپچر بازار خاص خود را در حدود ۷ سال گذشته داشته اما نسل جدید آن با حدود ۲۰ رقیب دست وپنجه نرم خواهد کرد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

بنابراین به منظور حفظ روند رو به رشد کپچر، دگرگونی کاملی موردنیاز بوده است. این خودروی فرانسوی هم اکنون از پلتفرمی مشترک با جدیدترین نسل کلیو بهره برده و دارای تکنولوژی ها و طراحی متمایزی می باشد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

محبوبیت کپچر قبلی نشان می دهد که خریداران ظاهر آن را دوست داشته اند بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که شباهت هایی بین دو خودرو وجود داشته باشد. هنوز هم لوگوی بزرگ رنو در دماغه وجود داشته و جلوپنجره به طرف عقب کشیده شده است. بدنه ی انحنادار کپچر نیز باعث شده رقبا کمی از مد افتاده به نظر آیند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

البته در بدنه جزئیات بیشتری دیده می شود. چراغ های جلو و عقب C شکل بصورت استاندارد از نوع LED بوده و جذابیت زیادی ایجاد کرده اند. این خودرو بزرگ تر از قبل بوده به گونه ای که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۱۰، ۱۹ و ۱۷ میلی متر رشد کرده است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اما این به معنی از دست دادن ویژگی های مثبت نسل قبل نیست. شخصی سازی هنوز هم یکی از نقاط قوت این شاسی بلند بوده و رنگ های متمایز برای سقف، آینه ها و فلاپ ها وجود دارد و خریداران می توانند در کل ۹۰ ترکیب رنگی مختلف را انتخاب نمایند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اگرچه شخصی سازی نقطه قوت کپچر است اما کابین تغییر کرده و داشبورد تقریبا از کلیو جدید گرفته شده و بنابراین کیفیت آن چند پله بالاتر رفته و آن را به رتبه های بالای کلاس نزدیک کرده است. پلاستیک های نرم تقریبا تمام سطوح را پوشانده است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

در کل کابین خودرو محیطی هوشمند بوده و تحت تاثیر صفحه لمسی ۹.۳ اینچی مدل های فول قرار گرفته است. مدل های پایه دارای صفحه نمایش ۷ اینچی هستند که فاقد ناوبری بوده اما از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند. پشت آمپرهای ۱۰ اینچی خودرو نیز دیجیتالی بوده و گرافیک تیز و عملکردی عالی دارند بنابراین هزینه کردن ۲۵۰ پوندی برای آن یک معامله خوب محسوب می شود.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

فضای بخش عقب کابین بیشتر از نسل پیشین بوده و نیمکت عقبی هم اکنون تا ۱۶۰ میلی متر به عقب می رود. اگرچه فضای بار ۵۳۶ لیتری خودرو عالی بوده اما باعث کاهش فضای پای عقب می شود. زمانی که صندلی را به حدی به عقب ببرید که افراد به راحتی بنشینند فضای بار ۴۲۲ لیتری خواهید داشت که آن هم خوب است. البته سیتروئن C۳ ایرکراس همچنان خودروی جادارتری است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید


نه تنها استفاده از زیرساخت کلیو در کپچر جدید باعث افزایش فضای بار و کابین شده بلکه سواری آن نیز بهبود یافته است. این خودرو سبک تر و مستحکم تر از قبل بوده و از نظر آسایش و رفاه کابین و همچنین دقت فرمان چند پله بهتر شده است.

برخلاف برخی رقبا، کپچر خودرویی سفت یا اسپورت نیست بلکه سیستم تعلیق نسبتا نرم آن سواری ریلکسی دارد. در پیچ ها تکان های زیادی وجود داشته اما خب پیش بینی پذیر می باشد. همچنین صدای پیشرانه و جاده نیز کمتر از قبل به گوش می رسد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید


5 پیشرانه ی در نظر گرفته برای این خودرو همانند تنظیمات شاسی روی حس و حال اسپورت تمرکز ندارند. سه پیشرانه ی بنزینی وجود دارد که شامل نسخه های 3 سیلندر 1 لیتری توربوی 99 اسبی، 1.3 لیتری توربوی 128 و 153 اسب بخاری می باشد. ما مدل 128 اسبی را دوست داریم که پرفورمنس آن بیش از حد کافی برای این کلاس می باشد.

کم مصرف ترین پیشرانه ها از نوع دیزلی هستند. این پیشرانه های ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری قدرت ۹۴ و ۱۱۳ اسبی داشته و مصرف سوخت آن ها خیلی کمتر از نمونه های بنزینی است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

کم توان ترین پیشرانه های بنزینی و دیزلی تنها با گیربکس دستی همراه می شوند اما مدل قوی تر بنزینی فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه شده است. دو پیشرانه ی دیگر با هر دو نوع گیربکس قابل سفارش هستند. گیربکس دستی کپچر بسیار خوب بوده و گیربکس اتوماتیک هم نرم است اما در هنگام شروع به حرکت کمی عصبی عمل می کند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

رنو به الکتریکی سازی محصولات خود بسیار اهمیت می دهد و در آوریل ۲۰۲۰ هم این خودرو را به صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد نمود. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه ی ۱.۶ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری و برد حدود ۵۰ کیلومتری است.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

قیمت این خودرو هنوز نهایی نشده اما به نظر می رسد قیمت مدل پایه از ۱۷۵۹۵ پوند آغاز شود که حدود ۲ هزار پوند بیشتر از کلیو قابل مقایسه بوده اما با سئات آرونا SE مجهز به پیشرانه ی ۱ لیتری توربوی بنزینی که قوی تر و کم مصرف تر است تقریبا در یک رده می باشد.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

کپچر از تجهیزات زیادی برخوردار بوده به گونه ای که مدل های پایه دارای کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر و رینگ های ۱۷ اینچی هستند. مدل های Iconic حدود ۱۵۰۰ پوند گران تر بوده و از بدنه ای دو رنگ، ناوبری، ورود بدون کلید، حسگرهای پارک عقب، شیشه های دودی و میله های سقف برخوردار هستند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

مدل S ادیشن ۱۵۰۰ پوند دیگر گران تر بوده و از صفحه نمایش بزرگ تر ۹.۳ اینچی، شارژ بی سیم گوشی، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک جلو، پوشش چرم صندلی ها و… سود می برد. مدل S ادیشن گران ترین مدل کپچر بوده و قیمت ۲۴۷۹۵ پوندی خواهد داشت.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

رنو یکی از معماران کلاس کراس اوورهای کامپکت بوده و نسل جدید کپچر هم ثابت می کند هنوز هم در جهتی درست قدم برمی دارد. این خودرو از هر جنبه ای بهتر شده و شایسته ی تکرار موفقیت فروش بالای نسل پیشین را دارد. بسیاری از رقبا حس سواری اسپورت تری دارند و برخی نیز جادارتر هستند اما از نظر راحتی، کیفیت کابین و تکنولوژی بکار رفته، خودروهای کمی می توانند به کپچر نزدیک شوند.

اولین تجربه رانندگی با رنو کپچر 2019 جدید

مشخصات رنو کپچر TCe ۱۳۰ S Edition

  • قیمت: ۲۱۷۹۵ پوندی (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: