شرکت فاکتوری فایو در نمایشگاه SEMA ماه آینده پیش نمایشی از سوپرکار پیشرانه جلوی خود خواهد داشت. این خودرو ظاهراً در فوریه سال آینده رونمایی می شود.
خودروی یاد شده که پروجکت رومولان نام گرفته از شاسی کشیده شده و پهن تر شلبی دیتونا استفاده می کند. البته این شاسی نیست که سفارشی شده بلکه پیشرانه نیز بخش بسیار مهمی از رومولان را تشکیل می دهد.
نیروبخش این سوپرکار پیشرانه ی شرکت استرالیایی ریس کست است که بر پایه نسخه LS۳ شکل گرفته و ۱۲ سیلندر و ۹.۵ لیتر حجم دارد. این پیشرانه حداقل قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۴۰ نیوتون متری داشته و بنابراین رومولان از این نظر در دسته ی سوپرکارهایی همچون لامبورگینی آونتادور SVJ و فراری F۱۲ برلینتا قرار می گیرد. این دو خودرو دارای قوی ترین پیشرانه های ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در بازار هستند.
فاکتوری فایو این سوپرکار را به برخی از سیستم ها همچون شوک های کانی قابل تنظیم و ترمزهای ویلوود مجهز کرده است. شرکت سازنده قول داده رومولان یک هیولای قاطع خواهد بود.
خودرویی که در SEMA به نمایش درخواهد آمد تنها به صورت شاسی و پیشرانه خواهد بود. خودروی نهایی از بدنه ای متمایز و ساخته شده از فیبر کربن سود خواهد برد.
این کمپانی به دنبال تولید تجاری محصول خود در اواخر سال ۲۰۲۰ بوده ولی هنوز سقف تولید رومولان و قیمت آن را اعلام نکرده است. البته با وجود چنین پیشرانه ی خاصی انتظار قیمت ارزانی را نداریم.
یکی دیگر از محصولات این شرکت سوپرکار GTM بوده که بیش از یک دهه در خط تولید بوده است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر نصب شده در وسط استفاده کرده بود.