بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

  1. سه شنبه ۷ آبان ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۴ سال،۵ ماه قبل)
بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید
به گزارش فرانگر

انگار همین دیروز بود که گیربکس دستی از روی خودروهای اسپورت سطح بالا ناپدید شد. زمانی که پورشه نسل ۹۹۱ از GT۳ را حتی بدون آپشن گیربکس دستی عرضه کرد بزرگ ترین طرفداران این خودروساز هم ناراحت شدند اما طولی نکشید که همه گیربکس دوکلاچه ی این شرکت را به خاطر تعویض های تیزتر و سواری کلی بهتر تحسین کردند.

اما پافشاری طرفداران متعصب روی گیربکس دستی باعث شد پورشه مدل دستی GT۳ را معرفی کند. اندکی بعد هم دومین نسل کیمن GT۴ از راه رسید و بازهم در قلب آن گیربکس ۶ سرعته قرار گرفت. دیگر خودروسازان هم روش مشابهی را در پیش گرفته اند.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

شما را با استون مارتین ونتیج AMR جدید آشنا می کنیم. این خودرو بر پایه نسخه استاندارد ساخته شده و از قطعات فیبر کربنی مختلف، ترمزهای سرامیک کربنی، رنگ ها و تریم های جدید و همچنین گیربکس ۷ سرعته دستی جدید سود می برد. قیمت این خودرو از ۱۴۹۹۹۵ پوند برای چهار مدل Hero آغاز می شود. هر مدل با رنگ خاص خود شناخته می شود درحالی که مدل فول Halo با بهای ۱۶۴۹۹۵ پوندی در دسترس بوده و ونتیج ۵۹ نامیده می شود که دلیل آن هم گرامی داشت قهرمانی استون مارتین در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۹ می باشد.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

عناصر زیاد دیگری هم وجود دارند که این مدل را تعریف می کنند. از جمله ویژگی های خاص مدل AMR می توان به تریم آلکانترا با نوارهای AMR و دوخت های ویژه اشاره کرد. لیست آپشن های ونتیج AMR هم گسترده شده و وزن آن ۹۵ کیلوگرم کاهش یافته است.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

اما این اهرم تعویض دنده پوشیده از جیر است که در کنسول مرکزی خودنمایی کرده و ونتیج AMR را از مدل استاندارد متمایز می کند.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

خود گیربکس توسط شرکت دانا گرازیانو ساخته شده و از الگوی خاصی برای جایگذاری دنده ها استفاده می کند. گیربکس همچنین از سیستمی به نام AMSHIFT برخوردار است که با فشار یک دکمه کوچک بالای اهرم تعویض دنده درگیر می شود. زمانی که این سیستم را درگیر کنید به صورت خودکار شاهد دنده معکوس ها خواهید بود و همچنین خواهید توانست دنده ها را بیشتر نگه دارید که این امر باعث رانندگی هیجان انگیزتر می شود.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

همچنین اگر یکی از حالت های رانندگی اسپورت پلاس یا پیست را انتخاب کنید صدای تولیدی پیشرانه پرطنین تر می شود هرچند در مقایسه با صدایی که این پیشرانه در مرسدس-ای ام جی تولید می کند، ونتیج هرگز جایگاه ویژه ای در قلبتان پیدا نخواهد کرد. نه در کابین و نه در بیرون از آن، صدای بسیار خاصی را نخواهید شنید.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بهترین جنبه ی ونتیج AMR در زمان حرکت به کاهش وزن آن مربوط می شود. شما فقدان وزن اضافی را متوجه خواهید شد و شاسی تیزتر و اما سواری نرم تر آن را خواهید ستود. البته این موضوع تا زمانی صادق است که حالت های اسپورت پلاس را یا پیست را انتخاب نکنید چراکه در این حالت کیفیت سواری کلاً ناپدید خواهد شد.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

و درباره ی گیربکس جدید نمی توان چیز خاصی گفت چراکه کاملاً عجیب و پیچیده به نظر رسیده و هرگز حس تعویض های دقیق و جذاب را تداعی نمی کند. خودرویی که ما تست کردیم از نوع فرمان چپ بود و قطعاً این گیربکس در چنین مدل هایی بهتر از نسخه های فرمان راست عمل خواهد کرد.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

همچنین به خاطر اینکه گشتاور زیادی وجود دارد و وزن خودرو هم کمتر شده، وجود ۷ دنده خیلی ضروری به نظر نمی رسد مخصوصاً اینکه فاصله دنده ها خیلی زیاد نیست. گاهی اوقات به نظر می رسد دنده های بیش از حدی وجود دارد و باید یکی را انتخاب کرد.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

نهایتاً باید گفت این خودرو شبیه یک AMR حس شده و در کل باید خودروی اسپورت بهتری باشد. استون مارتین معتقد است بازار کافی برای این خودرو وجود دارد چراکه همیشه برخی خریداران به دنبال گیربکس دستی هستند؛ اما از نظر شخصی فکر می کنیم گیربکس دستی یکی از مشخصات جذاب این خودرو را کمرنگ کرده است.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

خوشبختانه این خودرو تنها به تعداد ۲۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید


چیزهای دوست داشتنی زیادی درباره ی استون مارتین ونتیج AMR وجود دارد. اگرچه وزن خودرو نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته و سواری آن نیز بهتر شده اما چیزی که قرار بود این خودرو را تعریف کند، یعنی گیربکس 7 سرعته دستی جدید یک نقطه ضعف محسوب می شود. احتمالاً این خودرو با گیربکس اتوماتیک پدال شیفتر دار بهتر می شد…

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

بررسی تخصصی استون مارتین ونتیج AMR جدید

مشخصات استون مارتین ونتیج AMR Hero

  • قیمت: ۱۴۹۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۶۲۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: