مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

  1. سه شنبه ۷ آبان ۹۸ ساعت ۱۲:۰۳ (۱۱ ماه،۳ هفته قبل)
مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف
به گزارش فرانگر

با نگاه به گلف MK۷، هرگز نمی توان منکر این واقعیت شد که فولکس واگن هر کاری در توان داشته انجام داده است تا هیچ هاچ بک کامپکت غیر لوکس دیگری امکان برتری بر آن را نداشته باشد. نسل هفتم گلف سبک تر، ایمن تر، راحت تر و کارآمدتر از تمام پیشینیان خود بود و حتی در مقایسه با رقبای خود، اگر نگوییم بهترین، اغلب یکی از بهترین خودروهای کلاس خود به حساب می آمد. حال اما گفته می شود تفاوت ها میان گلف MK۷ با MK۶ یا حتی MK۵ به اندازهٔ تفاوت های MK۷ با نسل کاملاً جدید هشتم نیست زیرا این نسل خریداران را به معنی واقعی کلمه به عصر دیجیتال وارد می کند. در ادامه نسل های هفتم و هشتم این هاچ بک محبوب آلمانی را باهم مقایسه کرده ایم.

ظاهر و اندازه

قطعاً طراحی بیرونی نسل هشتم گلف به هیچ وجه انقلابی نیست اما بااین حال این یک تغییر سادهٔ خطوط و منحنی ها مثل دو نسل قبلی نیست زیرا گلف جدید در مقایسه با سلف خود تیزتر به نظر می رسد و دماغهٔ آن نهایتاً به طور کامل از نو طراحی شده است. به طورکلی طراحی خودرو مدرن و شسته رفته است و بنابراین حالا با قاطعیت می توان گفت که گلف بالاخره برای آینده ای دیجیتالی و الکتریکی آماده شده است. از لحاظ اندازه نیز نسل هشتم گلف ۴,۲۸۴ میلی متر طول، ۱,۷۸۹ میلی متر عرض و ۱,۴۵۶ میلی متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن هم برای با ۲,۶۳۶ میلی متر است درحالی که طول، عرض و ارتفاع نسل هفتم به ترتیب ۴,۲۵۸ میلی متر، ۱,۷۹۰ میلی متر و ۱,۴۹۲ میلی متر بوده و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۲۰ میلی متر است.

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

داخل و تکنولوژی

از تغییرات بیرونی که بگذریم، آنچه در مورد گلف جدید کاملاً آشکار به نظر می رسد این است که کابین بسیار مدرن تری نسبت به نسل قبلی دارد. در کابین نسل هشتم طراحی دوسطحی داشبورد، نمایشگر بالای داشبورد با زاویه به سمت راننده و ارگونومی بهتر، دریچه های تهویهٔ ظریف، نورپردازی داخلی، دکمه های فیزیکی کمتر و غربیلک فرمان جدید به چشم می خورد؛ اما حتی اگر این ها هم کافی نباشد، می توان نمایشگر سربالا، اتصال Car۲X، رابط شارژ گوشی هوشمند و… را هم برای این خودرو سفارش داد. در بخش سیستم های ایمنی و کمک راننده نیز هرچند گلف MK۷ از کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص خستگی راننده، دستیار جلو و ویژگی های دیگری برخوردار بود اما هنوز هم در برابر گلف MK۸ با دستیار مسافرت، چراغ های جلوی LED ماتریکس، دستیار جلو، ترمز هنگام پیچیدن و سیستم محافظت از عابر پیاده، حرفی برای گفتن ندارد.

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

پیشرانه و پرفورمنس

فولکس واگن هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد و مصرف سوخت نسل جدید گلف منتشر نکرده ولی میدانیم که این هاچ بک محبوب آلمانی در پنج نسخهٔ هیبریدی مختلف عرضه خواهد شد. البته مطمئناً هنوز هم موتورهای بنزینی توربوشارژ هم برای گلف ارائه می شود که قدرتی از ۹۰ اسب بخار تا ۱۵۰ اسب بخار دارند. همچنین واضح است که نیروی دیزل هنوز برای فولکس واگن اهمیت دارد و به همین دلیل این شرکت برای گلف MK۸ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی را از ابتدا ساخته است و همچنین ارائهٔ نسخهٔ دیزلی پرفورمنس GTD را هم در برنامه دارد.

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

در پایان باید گفت هرچند گلف مدل ۲۰۲۰ برخلاف نسل قبلی با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی ارائه نمی شود اما تکنولوژی نیمه خودران، ویژگی های اتصالی و پیشرانه های هیبریدی آن به اندازهٔ کافی قابل توجه هستند که بیشتر خریداران را به سمت گلف جذب کنند. در همین حال، کسانی که خواهان یک هاچ بک کامپکت تمام الکتریکی از فولکس واگن هستند می توانند سراغ مدل جدید ID ۳ بروند.

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس واگن گلف

منبع: CarScoops




همرسانی نوشتار: