وداع اینفینیتی Q۷۰ با بازار ایالات متحده

  1. دوشنبه ۶ آبان ۹۸ ساعت ۱۰:۲۴ (۴ سال،۵ ماه قبل)
وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات‌متحده
به گزارش فرانگر

به دلیل عدم توانایی رقابت با آئودی A۶، مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵، اینفینیتی تصمیم گرفته در پایان مدل ۲۰۱۹، سدان Q۷۰ را از بازار ایالات متحده خارج کند. همچنین افزایش تقاضا برای شاسی بلندها هم می تواند یکی دیگر میخ های تابوت این سدان ژاپنی باشد. Q۷۰ در ماه سپتامبر امسال در ایالات متحده تنها ۱۴۹ دستگاه فروش داشته درحالی که طی نُه ماه نخست سال جاری نیز تنها ۲,۱۹۶ دستگاه از این خودرو در آمریکا خریداری شده است که کاهش چشمگیر ۳۶.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گفتهٔ اینفینیتی، برای مدل ۲۰۲۰ خبری از Q۷۰ در بازار آمریکا نخواهد بود. این در حالی است که سازندهٔ ژاپنی برای مدل ۲۰۱۹ هم نسخهٔ هیبریدی این خودرو را حذف کرده بود؛ اما آیا در آیندهٔ نسل کاملاً جدید Q۷۰ معرفی خواهد شد؟ پاسخ به این سؤال دشوار است ولی هم اکنون میدانیم که اینفینیتی در حال کار روی پلت فرم جدیدی است که امکان الکتریکی سازی را برای محصولات آیندهٔ این شرکت فراهم می کند.

وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات متحده

پیش ازاین معاون ارشد استراتژی محصولات اینفینیتی، «فرانسوا بانکون» گفته است که پلت فرم دیفرانسیل عقب کنونی این شرکت که FM نام دارد، به تدریج کنار گذاشته می شود و پلت فرم جدیدی با معماری چهارچرخ محرک و قابلیت الکتریکی سازی جایگزین آن خواهد شد؛ بنابراین، مدل های Q۵۰، Q۶۰ و Q۷۰ که هم اکنون از پلت فرم FM استفاده می کنند، در نسل آینده با انتقال نیروی موتور به چرخ های عقب خداحافظی خواهند کرد. البته هرچند شاید این خبر ناامیدکننده به نظر برسد اما در پلت فرم چهارچرخ محرک آیندهٔ اینفینیتی موتورهای الکتریکی به چرخ های عقب نیرو خواهند داد.

وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات متحده

بانکون معتقد است هنگامی که یک پیشرانهٔ درون سوز در جلو قرار دارد که با یک موتور الکتریکی در عقب کار می کند، دیگر نیازی به پلت فرم دیفرانسیل نخواهد بود. البته نسل جدید هیچ کدام از این مدل های دیفرانسیل عقب کنونی تا پیش از سال ۲۰۲۱ معرفی نخواهند شد زیرا پلت فرم جدید اینفینیتی تا قبل از آن زمان آماده نمی شود. تغییر از پلت فرم دیفرانسیل عقب کنونی به پلت فرم چهارچرخ محرک جدید نشان دهندهٔ یک تغییر بنیادین برای برند لوکس نیسان است و ازاین رو فرایندی زمان بر خواهد بود؛ بنابراین آغاز دورهٔ جدید اینفینیتی کمی طول خواهد کشید.

وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات متحده

وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات متحده

Q۷۰ که قبلاً با نام اینفینیتی M شناخته می شد، قدیمی ترین خودرویی است که روی پلت فرم FM ساخته شده است زیرا نسل کنونی آن در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۰۹ رونمایی رشد و از بهار سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و سپس در سال ۲۰۱۳ نام آن برای مدل ۲۰۱۴ به Q۷۰ تغییر یافت. هم اکنون قیمت این سدان لوکس در ایالات متحده از ۵۰,۴۰۰ دلار برای نسخهٔ فاصله محوری استاندارد با پیشرانهٔ ۳۳۰ اسب بخاری V۶ آغاز شده و نهایتاً به ۶۷,۷۰۰ دلار برای نسخهٔ کشیده با موتور ۴۱۶ اسب بخاری V۸ می رسد.

وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات متحده




همرسانی نوشتار: