فورد GT در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ معرفی شد و قوی ترین محصول فورد لقب گرفت اما حالا این سوپراسپرت آمریکایی در سبد محصولات فورد وضعیت غیرمعمولی دارد. هرچند GT با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو با ۶۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور هرگز خودروی ضعیفی نیست اما در برابر موستانگ شلبی GT۵۰۰ جدید حرفی برای گفتن ندارد زیرا این خودرو به یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۱ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.
این یعنی سوپراسپرت گران قیمت فورد ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به GT۵۰۰ دارد. این در حالی است که GT حدود ۴۰۰ هزار دلار گران تر از GT۵۰۰ است که اختلاف قیمت بسیار زیادی است. به همین دلیل، به نظر می رسد فورد این موضوع را کمی غیرمعمول می داند و به نظر می رسد ساخت نسخهٔ قوی تری از GT در دستور کار این شرکت باشد. هرچند فعلاً هیچ چیز رسمی نیست اما یک منبع ناشناس مرتبط با فورد گفته است که کار این شرکت کاملاً با GT تمام نشده است. این در حالی است که فورد هنوز رسماً پاسخی به این گزارش نداده است.
به گفتهٔ این منبع، GT در ابتدا برای مسابقه طراحی شده بود و باید قوانین مسابقات روی آن اعمال می شد اما این مشکل دیگر وجود ندارد زیرا این سوپراسپرت اوایل سال جاری از مسابقات بازنشسته شد؛ بنابراین به نظر می رسد حالا فورد می تواند نسخه ای ارتقاءیافته با پرفورمنسی بالاتر از GT را تولید کند. بااین حال منبع مذکور بسیار کم دراین باره صحبت کرده و گفته است فقط باید صبر کنید. در همین حال، اگر فرض کنیم فورد نسخهٔ قوی تری از GT را تا پیش از پایان تولید آن در سال ۲۰۲۲ توسعه خواهد داد، غیر از کسب عنوان بیشترین اسب بخار در سبد محصولات فورد، انگیزهٔ مهم دیگری هم برای آن وجود دارد.
کاملاً مطمئنیم که همین نسخهٔ کنونی ۶۴۷ اسب بخاری GT علیرغم قدرت کمتر، هنوز هم می تواند از همه لحاظ شلبی GT۵۰۰ را مغلوب کند اما برای فورد رقیب بسیار مهم تر و سخت تری وجود دارد که آن شورلت کوروت C۸ موتور وسط است یعنی خودرویی که اخبار آن بر بسیاری از رسانه های خودرویی دنیا حاکم است و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. هرچند شاید نسخهٔ پایهٔ استینگری کوروت C۸ توان مغلوب کردن GT را در دور یک پیست نداشته باشد اما قطعاً نسل جدید کوروت Z۰۶ قلب فورد GT را هدف خواهد گرفت.
علاوه بر این، با شایعاتی که در مورد ساخت نسخهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری کوروت وجود دارد، جنرال موتورز به راحتی می تواند فورد GT را از تخت فرمانروایی سوپراسپرت های آمریکایی به زیر بکشد؛ بنابراین منطقی به نظر می رسد که فورد از هم اکنون به فکر ساخت نسخهٔ قوی تری از GT برای نبرد مستقیم با کوروت باشد. برای این کار فورد می تواند نسخه ای جاده ای از GT MK۲ که در فستیوال گودوود امسال رونمایی شد را در نظر بگیرد. این نسخه ای مخصوص پیست است که به ویژگی های آئرودینامیکی مجهز شده و قدرت پیشرانهٔ آن به ۷۰۰ اسب بخار افزایش یافته است.