پس از مرسدس بنز، دو برند لوکس دیگر هم در نمایشگاه خودروی مونترال ۲۰۲۰ شرکت نمی کنند.
ولوو و آئودی محصولات خود را در این رویداد خودرویی به نمایش نخواهند گذاشت. شایان ذکر است تقویم برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه خودروی دیترویت همپوشانی دارد. علاوه بر نادیده گیری نمایشگاه مونترال، ولوو همچنین اعلام کرده در نمایشگاه های بین المللی تورنتو و ونکوور ۲۰۲۰ کانادا هم شرکت نخواهد کرد.
مدیر اجرایی این نمایشگاه گفته است:
این عمل به وضوح یک سورپرایز است. ما انتظار این کار را مخصوصاً از ولوو نداشتیم. در آخرین گفت وگوهای انجام شده با ولوو همه چیز خوب پیش می رفت اما هفته ی پیش بود که ایمیلی از این شرکت برای عدم شرکت در نمایشگاه های تورنتو و مونترال دریافت کردیم.
این دومین بار در سال های اخیر است که ولو حضور خود در نمایشگاه های خودروی مونترال و تورنتو را لغو کرده است. مدیر این نمایشگاه گفته غیبت ولوو و آئودی در کبک تأثیرات زیادی خواهد داشت.
بخش کانادایی ولوو گفته که این تصمیم بر پایه ی جهت گیری شرکت برای عدم حضور در اکثر نمایشگاه های خودرویی اتخاذ شده است. او گفته است:
ما همیشه به دنبال راه های جدید و خلاقانه برای نمایش محصولاتمان هستیم و پس از بررسی دقیق گزینه های پیش رو، تصمیم گرفتیم تا در نمایشگاه های مهم خودرویی کانادا حضور نداشته باشیم.
البته ولوو در نمایشگاه های دیگر کانادا همچون کالگری، ادمونتون و کبک حضور خواهد یافت.
اما مدیر نمایشگاه مونترال درباره ی آئودی هم می گوید که تصمیم این شرکت توسط نمایندگی های محلی گرفته شده و تصمیم شرکت نیست.
به هرحال واقعیت این است که خودروسازان به دقت گزینه های خود برای شرکت در نمایشگاه های خودرویی را بررسی می کنند. تعداد پرشماری از شرکت ها به دنبال معرفی خودروهای جدید خود در رویدادهای ویژه شخصی و از طریق اینترنت و فضای مجازی هستند اما هنوز مشخص نیست که آیا این روند در نهایت باعث تعطیلی نمایشگاه های خودرویی خواهد شد یا خیر…