هیوندای شروع به تست خودروی جدید کنا N در نوربرگ رینگ کرده و ما هم توانسته ایم برای اولین بار این کراس اوور تازه نفس را رؤیت کنیم.
این پروتوتایپ از همان بدنه ی کنای درون سوز استفاده کرده اما تفاوت های کلیدی آن به مواردی همچون رینگ های i۳۰ N، ترمزهای بزرگ تر و اینترکولر پشت سپر جلو مربوط می شود.
آخرین باری که درباره ی کنا N صحبت کردیم به این نکته اشاره کرده بودیم که هیوندای به دنبال استفاده از پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مدل i۳۰ N در زیر کاپوت کنا N خواهد بود. باور بر این است که این پیشرانه قدرت ۲۴۶ اسب بخاری خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها انتقال خواهد داد.
شاید عرضه ی فولکس واگن T-Roc R باعث شود هیوندای نسخه ی قوی تر ۲۷۱ اسب بخاری از همان پیشرانه را روی کنا N نصب نماید اما خب هنوز چیزی به صورت رسمی مشخص نیست. نیروی پیشرانه منحصراً به چرخ های جلو منتقل خواهد شد اما این در حالی است که نسخه ی پرچم دار ۱۷۵ اسب بخاری فعلی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می شود.
شاسی بلند هیوندای کنا N هم با قطعات مشترک بیشتری با i۳۰ N ارتقا خواهد یافت اما خب تنظیمات خاص خودش را برای سیستم تعلیق و فرمان خواهد داشت. بدنه هم جذابیت و ابهت بیشتری داشته و از سپرهای جلو و عقب جدید، رکاب های جانبی متفاوت، اسپویلر عقب و البته رینگ و لاستیک های بزرگ تر برخوردار می باشد.
هیوندای کنا N تنها یکی از محصولاتی است که کره ای ها برای بازار تدارک دیده اند. دیگر مدل این خانواده i۲۰ N هاچبک است که اوایل سال ۲۰۲۰ و به عنوان رقیب فورد فیستا ST و فولکس واگن پولو GTI تولید خواهد شد.
هیوندای کنا N را اندکی پس از i۲۰ N تولید خواهد نمود تا وارد بازار محدود کراس اوورهای ساب کامپکت اسپورت در اواسط سال ۲۰۲۰ شود.