یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر نسل جدید شورولت کوروت با طراحی پیشرانه وسط بوده است. هم اکنون اولین بررسی های تخصصی این خودرو انجام شده و البته برخی کارشناسان از یک نقطه ضعف مهم پرده برداشته اند.
قطعاً می دانید که قلب آهنین این خودروی آمریکایی در وسط ساختار خودرو قرار گرفته بنابراین شاید با خود فکر کنید که میدان دید این خودرو بدون وجود پیشرانه در جلو بهتر خواهد بود؛ اما خب از نظر کار اند درایور این گونه نیست.
پس از کمی بازی کردن با متر و تناسبات، کار اند درایور فهمیده که کاپوت کوروت جدید فضای بیشتری را در مقایسه با مک لارن ۷۲۰S اشغال می کند و این در حالی است که راننده چند میلی متری بالاتر قرار می گیرد. مک لارن ۷۲۰S همچنین فضای بار بیشتری در بخش جلو دارد. آکورا NSX و پورشه ۷۱۸ کیمن نیز میدان دید جلوی بهتری دارند؛ اما وضعیت میدان دید کوروت جدید در برابر کوروت C۷ چگونه است؟
ظاهراً دماغه ی کاپوت کوروت جدید هم بیشتر از نسل پیشین این خودرو باعث بلوکه شدن میدان دید راننده می شود. کوروت جدید در بخش عقب میدان دید ۲۹.۵ متری داشته درحالی که دید عقب کوروت قبلی برابر با ۷۷ متر است. البته دید پانورامیک کوروت C۸ بهتر از کابین مدل پیشین است. رانندگان ۱۵۸ درجه دید به جلو و ۹۶ درجه دید به عقب دارند درحالی که دید کوروت قبلی به ترتیب برابر با ۱۵۴ و ۸۶ درجه بوده است.
جدای از این نقطه ضعف، بازخوردهای کوروت استینگری ۲۰۲۰ بسیار مثبت بوده است. این خودرو با قیمت ۵۸۹۰۰ دلاری یک معامله ی ارزان قیمت است. پیشرانه ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری این خودرو قدرت ۴۹۰ اسب بخاری را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب می فرستد. کوروت جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳ ثانیه ای را با تجهیز به پکیج Z۵۱ خواهد داشت.
منبع: caranddriver