۵۰ نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  1. دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۵ سال قبل)
50 نکته‌ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)
به گزارش فرانگر

دیفندر خودرویی است که برند لندروور را تعریف می کند اما نسل جدید آن تفاوت های بنیادینی با ریشه های خود دارد…

دیفندر ۲۰۲۰ جدید در نمایشگاه فرانکفورت امسال معرفی شده و از تکنولوژی های نوین و طراحی آینده نگرانه تر سود می برد. این خودرو اگرچه نیم نگاهی به نمونه های پیشین خود داشته اما طراحی کاملاً متمایزی دارد.

در قسمت اول، ۲۵ نکته از جزئیات این خودرو را تقدیم شما کردیم. این شما و این هم ادامه آن چیزهایی که باید درباره ی نسل جدید لندروور دیفندر بدانید…

  • درب پشتی تقویت شده

مهندسان لندروور اقدام به تقویت لولاهای درب پشتی دیفندر کرده اند تا این درب پشتی در شرایط گوناگون و حتی با وجود لاستیک زاپاس مقاومت و اطمینان لازم را داشته باشد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • ساخته شده برای بازارهای فرمان راست

لولاهای درب دیفندر هم برای بازارهای فرمان راست و هم برای بازارهای فرمان چپ در سمت راننده قرار گرفته بنابراین باز شدن آن به گونه ای است که بیشتر مناسب بازارهای فرمان راست نظیر استرالیا می باشد. این دیفندر نمونه ای کمیاب از بهینه کردن طراحی درب عقب برای بازارهای فرمان راست است.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • رنگ ها

دیفندر در ابتدا با ۷ رنگ بدنه عرضه شده و ۵ رنگ دیگر هم به زودی معرفی خواهند شد. یکی از این رنگ ها آبی تاسمان نام دارد که از دریای تاسمان بین استرالیا و نیوزلند گرفته شده است. گفته شده این رنگ تعریف جدیدی از دیفندر آبی رنگ خواهد بود.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • پوشش کارخانه ای

افتادن خراش یا فرورفتگی روی بدنه مربوط به گذشته است. لندروور پوشش کارخانه ای خودش را برای رنگ های مات دیفندر ارائه می کند. گفته می شود این پوشش خواص ریکاوری خراش و خط و خش را داشته و با اندکی گرما می توان خراش های کوچک را ناپدید کرد. اگرچه پوشش اصلی در کارخانه بکار رفته اما می توان آن را تعویض کرد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • طراحی کابین

دیفندر اولین خودرویی است که از داشبورد با تیر افقی با روکش پودر منیزیومی و ریل های توخالی استفاده کرده و آن را بخش کلیدی طراحی خودرو می داند. کابین خودرو دارای دستگیره ها در هر دو سمت انتهایی خود است. فضاهای زیادی نیز برای ذخیره و قرارگیری اشیا درنظر گرفته شده است.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • میله ی سقف

لندروور گارد استیل مخصوص بازار استرالیا را هم تولید کرده است. این میله مجهز به سنسورهای مختلف هم بوده و به صورت وسیله ای جانبی عرضه می شود و دارای تمامی لازمه های ایمنی است.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • صفحه شطرنجی

صفحه شطرنجی مشهور لندروور در استرالیا دوباره بازگشته است. این صفحه روی کاپوت قرار می گیرد و می توان روی آن حتی ایستاد ولی خب از پلاستیک ساخته شده تا با استانداردهای حفاظت از عابران پیاده همخوانی داشته باشد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • چهار چرخ محرک

نسل جدید دیفندر از سیستم چهار چرخ محرک دوال رنج استفاده کرده و برنامه ای برای ارائه ی چیزی متفاوت وجود ندارد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • زمان خزیدن!

دیفندر نسبت کرال سبک احساس برانگیز ۵۱.۵ به ۱ برای نسخه های دیزلی و نسبت ۵۷.۲ به ۱ برای مدل های ۶ سیلندر بنزینی را دارد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • استراحت گاه دست

دیفندر از استراحتگاه های دست روی درب استفاده کرده که چنین چیزی برای اولین بار رخ می دهد. این موضوع نشان دهنده ی قدم رو به جلوی لندروور برای افزایش راحتی کابین بوده و طرفداران زیادی خواهد داشت.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • صندلی تاشو

دیفندر جدید با آپشن صندلی تاشوی بین دو صندلی جلو در دسترس بوده و بنابراین ظرفیت خودرو به ۶ نفر می رسد. این صندلی در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و کاملاً موقتی است اما خب آپشن جالبی است. این صندلی در پشت خود از استراحت گاه دست و نگهدارنده فنجان برخوردار است.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • ظرفیت حمل افراد

دیفندر جدید دارای طراحی ۵، ۶ و ۷ نفره است. این خودرو در حالت هفت نفره ۵+۲ نامیده می شود و ردیف سوم آن برای کودکان مناسب تر است. نسخه های ۶ نفره دارای دو ردیف صندلی سه نفره بوده و صندلی تاشوی جلو به صورت موقتی است. این خودرو از نظر فنی به صورت ۸ نفره هم می تواند در دسترس باش اما مهندسان چنین گزینه ای را به خاطر وزن بیشتر خودرو منتفی کرده اند.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • نیروی الکتریسیته

این خودرو با سوکت الکتریکی ۲۳۰ ولتی هم عرضه می شود تا گجت های مدرن را بتوان با آن شارژ نگه داشت.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • سیستم ارتباطی

لندروور با محدودیت های تکنولوژی ۴G و ۵G آشنا بوده اما می خواهد سرنشینان همواره با دنیای مدرن ارتباط داشته باشند. البته این کمپانی تصمیم گرفته بجای استفاده از گوشی های ماهواره ای پرتابل از سیستم های داده ی گوشی ماهواره ای استفاده کند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو هم توانایی به روزرسانی از راه دور را دارد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • هشتادوپنج رایانه در دیفندر جدید

دیفندر جدید دارای هشتادوپنج ECU یا رایانه است. لندروور می گوید این رایانه ها می توانند در یک زمان ۲۱ هزار پیام شبکه ای را هندل کنند. امیدواریم که هیچ یک از این رایانه ها در مسیر اشتباهی قرار نگیرند!

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • راندمان آئرودینامیک

این شاسی بلند بریتانیایی ضریب درگ ۰.۳۸ را دارد که بسیار کمتر از ضریب درگ ۰.۶۲ دیفندر قدیمی می باشد. البته این ضریب برای مدل P۳۰۰ است که در استرالیا عرضه نخواهد شد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

نمای عقب تقریباً عمودی و زوایای تیز بی شک بخش اعظم طراحی رتروی دیفندر جدید را تشکیل می دهند؛ اما مزیت های آئرودینامیکی هم برای این زوایای تیز وجود دارد که باعث راحتی شکافتن هوا در سرعت های بالا می شود. لاستیک زاپاس عقب هم دور از جریان هوا قرار می گیرد.

  • وسایل افترمارکتی

مهندسان لندروور تاکنون درگیر وسایل جانبی افترمارکتی نشده اند و بجای آن طیف گسترده از آپشن های کارخانه ای را در نظر گرفته اند. لندروور می گوید درخواست های دسترسی به کدهای نرم افزاری را در نظر خواهد گرفت.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • گاردان

لندروور گفته دیفندر جدید قوی ترین گاردان را بین تمامی خودروهای شرکت دارد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • آپشن های سقف

چراغ های آلپاین مشهور لندروور در این خودرو دیده می شوند. شیشه های بخش عقب داخل سقف ساخته شده اند تا طراحی نمادین لندروور را نشان دهند.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

این شرکت همچنین سه سقف را در نظر گرفته که اولی از نوع فلزی پایه یا سانروف پانورامیک است؛ اما جالب ترین سقف هم نوع سفری تاشدنی است که دید بهتری را ارائه می کند.

  • قدرت توقف

اتصال مکانیکی بین پدال و دیسک های ترمز وجود ندارد. در این خودرو از سیستم ترمز به وسیله سیم استفاده شده تا فشار ترمز دقیق تر و خطی تری ایجاد شود. مهندسان لندروور همچنین می گویند سیستم ترمز الکترونیکی باعث کشش بهتر در آفرود می شود زیرا نیروی ترمز به صورت بهینه ای به هر چرخ می رسد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • سیستم تعلیق بادی

سیستم تعلیق بادی این خودرو در بخش جلو باعث افزایش ۱۳۵ میلی متری ارتفاع می شود درحالی که این مورد برای بخش عقب ۱۴۵ میلی متر است.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • ارتفاع خودرو از سطح زمین

اعداد خام نشان می دهند دیفندر قدیمی ارتفاع بهتری از سطح زمین در مقایسه با نسل جدید داشته است. ارتفاع مدل قبلی ۳۲۳ میلی متر بوده درحالی که در دیفندر جدید به ۲۱۸ میلی متر برای سیستم تعلیق پیچشی و ۲۹۱ میلی متر برای سیستم تعلیق بادی کاهش یافته است. البته استفاده از سیستم تعلیق مستقل عملکرد خوبی داشته باشد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • زاویه حمله و فرار

دیفندر جدید زاویه حمل و فرار ۴۵ درجه ای داشته البته استفاده از برخی وسایل جانبی از جمله روف راک می تواند این زوایا را تغییر دهد زیرا تغییراتی در مرکز ثقل خودرو صورت می گیرد.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • کلید فعال

دیفندر با کلید فعالی عرضه می شود که به روز شده و دارای ساعت است. این دستبند پلاستیکی در مواردی همچون پیاده روی بکار می آید و ضد آب است. این کلید می تواند با فشار دکمه ی روی دستبند، درب های خودرو را باز و بسته کند.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

  • دوربین عقب

درحالی که دوربین عقب همیشه برای نمایش اشیای پشت خودرو بکار رفته، این دوربین در دیفندر دارای پوشش هیدروفوبیکی است که به شفاف ماندن آن در برابر گل ولای و آب کمک می کند.

50 نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

۵۰ نکته ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت اول)

منبع: whichcar




همرسانی نوشتار: