دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

  1. جمعه ۲۶ مهر ۹۸ ساعت ۱۲:۰۴ (۱ سال قبل)
دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال‌وهوای گازو ریسینگ
به گزارش فرانگر

تویوتا در سال ۲۰۱۷ سری محصولات اسپرتی را در ژاپن معرفی کرد که توسط بخش گازو ریسینگ (Gazoo Racing) ارتقاء پیدا کرده بودند. این خانواده شامل مجموعه ای از مدل ها از هاچ بک کوچک یاریس گرفته تا کراس اوور بزرگ هریر می شد. در این خودروها بر اساس میزان ارتقاءها، استراتژی سه سطحی اعمال می شود. این یعنی نسخه های پایه GR Sport نام دارند، در سطح بعدی مدل های GR قرار می گیرند (مثل سوپرا GR) و بالاترین مدل ها هم با نام GRMN ارائه می شوند (مثل یاریس GRMN). همچنین در صدر این خانواده هم هایپرکاری ۱۰۰۰ اسب بخاری قرار خواهد گرفت.

حال اما گازو ریسینگ در اقدامی جالب به سراغ یکی از محصولات برند زیرمجموعهٔ تویوتا یعنی دایهاتسو رفته است. این خودرو رودستر بسیار کوچک کوپن است که در نسخهٔ GR Sport با مجموعه ای از ارتقاءهای فنی و ظاهری در ژاپن عرضه خواهد شد. ازآنجایی که این رودستر دونفرهٔ کوچک در دستهٔ کی کارها قرار می گیرد، امکان ارتقاء پیشرانهٔ آن وجود ندارد که این یعنی زیر کاپوت آن همچنان همان موتور ۶۶۰ سی سی سه سیلندر با ۶۳ اسب بخار قدرت قرار گرفته که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به محور جلو با دیفرانسیل لغزش محدود انتقال پیدا می کند.

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

بنابراین در ارتقاء کوپن، تمرکز گازو ریسینگ روی تیزتر کردن هندلینگ با تنظیم سیستم تعلیق و افزایش استحکام بدنه از طریق یک سری از به روزرسانی ها بوده است. به عنوان مثال، با استفاده از کمک های جدید و تجدیدنظر در نرخ نوسان فنرها، سواری خودرو کمی نرم تر شده است. علاوه بر این، سیستم فرمان برقی کوپن هم بروز شده تا احساس پیوستگی بین فرمان و حرکت خودرو ایجاد شود.

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

علاوه بر این، در ظاهر کوپن GR Sport هم تغییرات و بهبودهایی صورت گرفته که ازجملهٔ آن ها می توان به بازطراحی جلوپنجره و سپرها و همین طور چراغ های جلو و عقب دودی اشاره کرد. این خودرو همچنین روی رینگ های آلیاژی فورج کاری شدهٔ BBS منحصربه فرد قرار گرفته و نشان GR Sport هم در قسمت های مختلف بدنهٔ آن به چشم می خورد.

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

علاوه بر این ویژگی ها، برای این رودستر اسپرت زیر سپری جلو با قیمت ۵۱,۷۰۰ ین (۴۷۷ دلار)، تیغه های جلویی با ۴۴,۰۰۰ ین (۴۰۶ دلار)، زیر رکابی ها با ۶۶,۰۰۰ ین (۶۰۹ دلار)، باله های جانبی عقب با ۴۷,۳۰۰ ین (۴۳۷ دلار) و اسپویلر عقب با ۲۲,۰۰۰ ین (۲۰۳ دلار) قابل سفارش است. برای این خودرو هشت رنگ بیرونی مختلف هم قابل انتخاب است اما کابین همهٔ آن ها مشکی رنگ است.

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

در داخل کوپن GR Sport نیز با صندلی های ریکارو با نشان دوخته شدهٔ GR Sport، تریم فلزی و مشکی پیانو، غربیلک فرمان چرمی Momo با نشان GR Sport و صفحه آمپر اصلاح شده با تریم قرمز، فضای اسپرت و متمایزی ایجاد شده است. دایهاتسو کوپن GR ماه آینده با قیمت پایهٔ ۲,۴۳۵,۰۰۰ یون (۲۲,۵۰۰ دلار) برای نمونهٔ دستی و ۳۸۰,۰۰۰ ین (۲۲,۰۰۰ دلار) برای مدل CVT در ژاپن عرضه خواهد شد.

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ

دایهاتسو کوپن GR Sport، رودستر کوچکی با حال وهوای گازو ریسینگ




همرسانی نوشتار: