دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!

  1. پنجشنبه ۲۵ مهر ۹۸ ساعت ۱۶:۰۳ (۱ سال قبل)
2016 Tesla Model S P90D
به گزارش فرانگر

تقاضای زیاد برای تسلا باعث آسیب رسیدن به ارزش خودروهای لوکس ژرمن ها شده است.

درخواست قابل توجه مشتریان برای خرید تسلا مدل ۳ در حال ایجاد اثرات ناخواسته روی ارزش خودروهای لوکس و کارکرده ی آلمانی شده است. اتوموتیونیوز به نقل از منابع مختلف صنعت خودرو گزارش داده که تعداد فزاینده ای از خودروهای لوکس ۳ سال کارکرد ارزش خود را به خاطر تقاضای بالای محصولات جدید تسلا از دست می دهند. دلیل اصلی این کار هم تسلا مدل ۳ اعلام شده است.

بنا جی دی پاور، خودروهای لوکس کارکرده از سال ۲۰۰۶ تاکنون حداکثر ۲۰ درصد بازار را تأمین می کنند درحالی که کل بازار خودروهای کارکرده افزایش ۲ درصدی را تجربه کرده است. همچنین به صورت کلی تقاضا برای خودروهای تسلا بالا رفته درحالی که این موضوع برای خودروهای لوکس و کارکرده ی آلمانی با افت روبرو بوده است.

دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!

ارزش باقی مانده ی این برندهای آلمانی نیز از سال ۲۰۱۵ تاکنون افت ۶ درصدی داشته است. بازار کلی خودروهای لوکس افت ۴ درصدی داشته است. خب معنی همه ی این ها چیست؟ هم اکنون خودروهای لوکس و کارکرده ی آلمانی زیادی در پارکینگ ها حضور داشته و منتظر مشتری هستند.

دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!

Capital One می گوید:

موضوع به حدی جدی است که باعث سقوط قیمت ها شده زیرا بازار با هجوم زیاد خودروهای لوکس کارکرده مواجه است.

البته تسلا تنها مقصر افت تقاضا برای این دست خودروها نیست زیرا نشانه های اولیه ی رکود اقتصادی نیز مشاهده شده است.

البته یک تسلا مدل ۳ صفرکیلومتر حدود ۴۰ هزار دلار قیمت داشته و این امر می تواند روی فروش محصولات کارکرده ی ب ام و، آئودی و مرسدس تأثیر بگذارد. برای مثال گفته می شود تسلا با نرخ حدود ۲۲.۲ درصدی برای قبول نمونه های کارکرده ی محصولات خود در اروپا روبروست که بیش از ۲ برابر متوسط تعرفه ی صنعت یعنی ۱۰.۹ درصد می باشد. Capital One اظهار می دارد:

دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!

ما این را اثر تسلا می نامیم. همین عملکرد باعث می شود قیمت ها پایین بیاید زیرا بازار با تأمین بیش از حد خودروهای لوکس کارکرده مواجه می شود.

خیزش تسلا به ویژه برای ب ام و حرکتی منفی بوده است. ب ام و بزرگ ترین قسمت از مشتریان را تقدیم تسلا کرده است. اعداد دروغ نمی گویند! ۸ درصد از خریداران جدید تسلا قبلاً مالک ب ام و بوده اند درحالی که این میزان برای مرسدس و آئودی به ترتیب ۵.۷ و ۲ درصد بوده است. در ماه گذشته میلادی ۶۷ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ فروخته شده درحالی که آمار فروش ب ام و سری ۳، مرسدس C کلاس و آئودی A۴ به ترتیب ۳۲۸۳۷، ۳۸۱۷۴ و ۲۰۰۴۹ دستگاه بوده است.

دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!

برندهای لوکس آلمانی قبلاً و حتی تا پیش از رسیدن تسلا نیز با مشکلاتی در بازار خودروهای کارکرده روبرو بودند اما این وضعیت حالا خیلی بدتر هم شده است.

دردسر تسلا برای لوکس های آلمانی!




همرسانی نوشتار: