پیشرانهٔ کوروت C۸.R در سینهٔ نسخه ای جاده ای قرار می گیرد

  1. سه شنبه ۲۳ مهر ۹۸ ساعت ۱۶:۰۳ (۱ سال،۱ ماه قبل)
پیشرانهٔ کوروت C8.R در سینهٔ نسخه‌ای جاده‌ای قرار می‌گیرد
به گزارش فرانگر

شورلت چندی پیش کوروت مسابقه ای جدید C۸.R را معرفی کرد و به تازگی مشخصات فنی آن را هم اعلام کرده است. حال اما سازندهٔ آمریکایی تأیید کرده است که پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V۸ میل لنگ تخت C۸.R در آینده در یک نسخهٔ تولیدی و جاده ای از کوروت هم ارائه خواهد شد. دلیل چنین اقدامی این است که طبق قوانین فیا، شورلت مجبور است حداقل ۳۰۰ نمونه از این موتور را در یک خودروی جاده ای ارائه کند.

این یعنی در آینده یک نسخهٔ جاده ای از کوروت C۸ ساخته خواهد شد که از این پیشرانهٔ V۸ میل لنگ خطی استفاده خواهد کرد. این موتور در کوروت C۸.R مطابق با محدودیت ها و قوانین IMSA و فیا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که تقریباً با خروجی موتور ۶.۲ لیتری V۸ کوروت C۸ جاده ای پایه با پکیج Z۵۱ برابر است و تنها ۵ اسب بخار قدرت و ۱۳ نیوتن متر گشتاور بیشتری از آن دارد. بااین حال هنوز مشخص نیست که آیا این موتور ۵.۵ لیتری در نسخهٔ جاده ای هم همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند یا به سیستم های پرخوران مجهز خواهد شد.

پیشرانهٔ کوروت C8.R در سینهٔ نسخه ای جاده ای قرار می گیرد

اگر این موتور در نسخهٔ جاده ای هم همچنان تنفس طبیعی باشد بعید است که در مدل های Z۰۶ یا ZR۱ مورداستفاده قرار گیرد زیرا انتظار می رود نسل جدید هردوی این نسخه ها قوی تر از ۶۵۰ اسب بخار و ۷۵۵ اسب بخار نسل C۷ باشند؛ بنابراین شاید مدل گرند اسپرت گزینهٔ مناسبی برای استفاده از این موتور باشد. در جدول زیر نیز می توانید مقایسهٔ کوروت C۸.R را با کوروت C۸ جاده ای مشاهده کنید.

پیشرانهٔ کوروت C8.R در سینهٔ نسخه ای جاده ای قرار می گیرد

 

کوروت C8 Z51

کوروت C8.R

پیشرانه6.2 لیتری V85.5 لیتری V8
قدرت495 اسب بخار500 اسب بخار
گشتاور637 نیوتن متر650 نیوتن متر
گیربکس8 سرعته دوکلاچه6 سرعته سکوئنشال




همرسانی نوشتار: