به نظر می رسد که گروه فولکس واگن به طور کاملاً جدی گزینه های مربوط به وضعیت لامبورگینی را بررسی می کند. با توجه به اینکه فولکس واگن تا سال ۲۰۳۰ دگرگونی های گسترده و بنیادینی را تجربه خواهد کرد و به دنبال دو برابر کردن ارزش بازار خود است بنابراین بحث های زیادی درباره ی آینده ی برندهایی همچون فولکس واگن، اشکودا، سئات، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و خانه ی طراحی ایتال دیزاین وجود دارد.
با توجه به خبر منتشر شده توسط بلومبرگ می توان گفت فولکس واگن در حال فکر کردن درباره فروش لامبورگینی یا حفظ آن در لیست دارایی های خود می باشد. این ها را منابع ناشناسی گفته اند که نمی خواهند نامشان فاش شود زیرا بحث وجدل ها درباره ی فروش یا حفظ لامبورگینی بسیار داغ است. البته چیزی که به طور قطعی می دانیم این است که فعلاً تصمیمی گرفته نشده است. لامبورگینی در سال های اخیر و به لطف حرکت به سمت خودروهای شاسی بلند از موفقیت مالی عظیمی بهره برده و ارزش خود را به ۱۱ میلیارد دلار رسانده است. آمار فروش خوب اوروس و معرفی نسخه های جدید آونتادور نیز می تواند با افزایش حاشیه سود این شرکت کمک کند. بنا به گفته ی بلومبرگ، وضعیت کنونی لامبورگینی باعث شده این شرکت گزینه ی خوبی برای حضور در بازار سهام باشد.
هربرت دایس مدیر اجرایی فولکس واگن برنامه های مفصلی برای تمرکز روی گسترش برندهای اصلی این گروه یعنی فولکس واگن، آئودی و پورشه داشته تا به این ترتیب منابع لازم را به صورت بهتری مدیریت کند. چند وقتی است که سرمایه گذاران از این شرکت می خواهند تا شاخ و برگ های اضافی فولکس را قطع کند زیرا ارزش این غول خودروسازی در بخش هایی همچون موتورسیکلت، کامیون ها و سوپرکارها جذب شده است. با ارزش کنونی ۸۹ میلیارد دلاری، دایس می خواهد به رقم ۲۲۰ میلیارد دلار برسد که هدف بزرگی است.
گفته می شود کارهای اولیه برای اعطای هویت قانونی جدید و جدا به لامبورگینی انجام شده و احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۰ تصمیم نهایی درباره ی این شرکت اتخاذ خواهد شد.