نسل آتی پورشه ماکان که به صورت تمام الکتریکی تولید می شود از پلتفرم جدید PPE که توسط پورشه و آئودی توسعه یافته استفاده خواهد کرد.
چند ماهی است که خبر تولید دومین نسل ماکان با قوای محرکه الکتریکی منتشر شده و مدیر خودروهای شاسی بلند پورشه در مصاحبه با اتوکار گفته که این خودرو ابتدا در نسخه ی پرچم دار توربو عرضه خواهد شد و تا مدتی به همراه نسخه های درون سوز ماکان فعلی به فروش خواهد رسید.
پلتفرم PPE آئودی و پورشه حاصل توسعه ی معماری J۱ بکار رفته در پورشه تایکان بوده و قرار است زیرساخت نسخه ی تولیدی آئودی e-Tron GT هم باشد. مدیر پورشه همچنین گفته که استفاده از این پلتفرم به آن ها اجازه می دهد تا ماکان الکتریکی را با ظاهری منحصربه فرد معرفی کنند.او گفته است:
هیچ تفاوت واقعی در چالش توسعه و تولید تایکان و ماکان وجود ندارد. نسل فعلی ماکان خیلی آئرودینامیک نیست و ما روی این موضوع خیلی سخت کار می کنیم. تیم تایکان هم روی این موضوع کار کرده اند. ما با تایکان به سطح آئرودینامیک عملکردی بالایی دست یافته ایم و مطمئن هستم که همین موضوع درباره ماکان نیز صدق خواهد کرد. باتری ۶۰۰ کیلوگرمی روی دینامیک سواری تأثیر خوبی ندارد اما مرکز ثقل پایین یک مزیت است.
پورشه می خواهد مطمئن شود ماکان الکتریکی اسپورت ترین مدل در کلاس خود بوده و به همین خاطر اعلام کرده نسخه ی الکتریکی و درون سوز ماکان تا چند سال به همراه هم عرضه خواهند شد. احتمالاً این ترکیب بسته به بازارهای مختلف با تغییراتی همراه خواهد بود.
نسخه ی پرچم دار پورشه ماکان توربو الکتریکی از دو پیشرانه ی الکتریکی با حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۱۶ نیوتون متر برخوردار بود و نیرو را به تمامی چرخ ها منتقل خواهد کرد. جزئیات بیشتری از این خودرو شامل ابعاد باتری و برد آن در آینده منتشر خواهند شد.