آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی ب ام و از مسیر طراحی جدید این خودروساز آلمانی دفاع کرده است.
جهت گیری جدید طراحی این شرکت که اساساً تحت تسلط جلوپنجره ی کلیوی شکل بزرگ قرار دارد در سری ۷ فیس لیفت و X۷ پرچم دار کاملاً خبرساز شده است. ب ام و در زمان رونمایی از این خودرو با انتقادات فراوانی روبرو شده و بحث وجدل های فراوانی بین طرفداران ایجاد شده است. فن هوی دونک در مصاحبه با اتوکار گفته که از نظرات قوی مردم درباره ی طراحی های ب ام و آگاه است.
او اظهار داشته است:
من روانشناس نیستم اما می دانم که ب ام و نه تنها یک برند برای مشتریان بلکه برندی برای طرفداران است. آن ها کل تاریخچه ی طراحی ما را می دانند و نظرات مهمی درباره ی آن دارند. من فکر نمی کنم که این چیز بدی باشد بلکه به معنی ارتباط واقعی ما با این افراد در سطحی عاطفی است.
فن هوی دونک ادامه می دهد:
بله من می دانم که شاید برخی بحث ها بین طرفداران باشد زیرا آن ها محصولات ما را دوست دارند و می دانند که روند قبلی در حال تغییر است. شما به عنوان یک کمپانی خودروسازی باید پویایی خود را ادامه دهید.
شک و تردیدها و جنجال ها درباره ی جلوپنجره ی بزرگ محصولات ب ام و در نمایشگاه فرانکفورت و پس از معرفی کانسپت ۴ به اوج خود رسید. فن هوی دونک می گوید ارائه ی طراحی های رادیکال یک ضرورت برای شرکت هایی همچون ب ام و است زیرا در غیر این صورت رقبا گوی سبقت را خواهند ربود.
او می افزاید:
یک دقیقه که توقف کنید هدفی آسان برای دیگران خواهید بود. بازار خودرو هم اکنون فوق العاده رقابتی است؛ اما سخت ترین کاری که باید انجام دهید اعمال تغییرات در زمانی است که موفق هستید. اگر شما دیگر موفق نباشید مردم سریعاً خواهند گفت شما باید تغییر کنید اما خب بعدا در حالت هراس قرار می گیرید.
ب ام و می خواهد در طراحی محصولات جدید خود از خطوط و عناصر اغراق شده کمتر استفاده نماید. این خودروساز باواریایی به دنبال عناصر چشمگیر کمتر در محصولات خود است تا هر ویژگی نقش مهم تری در ظاهر کلی خودرو بازی کند.